Olimpíades de filosofia

Aquest any l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya es va dur a terme en dos dies: el dimecres 1 de març a la Facultat de Filosofia de l’UB i el dissabte 4 de març al CCCB. Els alumnes participants a l’Olimpíada, tots de Batxillerat, han d’escriure una dissertació sobre un tema de rellevància filosòfica. Aquest curs, el tema triat girava al voltant de les noves tecnologies i la identitat humana. El nostre centre comptava amb dos representants de categoria: la Marina Segura, de 1r de BAT C i en Martí Abril, de 2n BAT B. El primer dia de l’Olimpíada, setanta-cinc estudiants de batxillerat de quaranta-sis centres educatius catalans van dissertar a partir de la pregunta “És possible deixar de ser humà a causa de la tecnologia?”; els alumnes disposaven d’1 hora 30 minuts per escriure la seva dissertació. Dissabte 4 de març es van anunciar els finalistes, que van haver de fer una defensa oral de la postura que havien defensat en la dissertació. Malauradament, cap dels nostres alumnes va ser finalista, però l’experiència va ser molt enriquidora. Els dos guanyadors varen ser Ainara Greciano de La Salle Girona i Lucho Suaya de l’INS Poeta Maragall.