Memòria històrica a Sant Celoni

El passat dissabte 10 de novembre, emmarcat en les Jornades de Memòrica històrica que organitza l’Ajuntament de Sant Celoni durant les festes de Sant Martí, el grup d’alumnes de l’Institut Baix Montseny que van participar en el viatge a Mathausen el curs passat, van organitzar un acte en record dels celonins que van morir o patir als camps de concentració nazis.
El memorial es va fer al cementiri del poble, on hi ha l’espai de memòria dedicat a les víctimes de la guerra civil.
Les alumnes de 2n de batxillerat van explicar la història de Joan Serra Monrabà, veí del nostre poble, deportat a Mathausen. Hi van assistir membres del consistori, els familiars d’en Joan Serra, i l’Escola Municipal de Música va fer interpretacions musicals per acompanyar aquest acte en record de les víctimes de la deportació.
Laura Sicart