ACTE DIA INTERNACIONAL DE COMMEMORACIÓ EN MEMÒRIA DE LES VÍCTIMES DE L’HOLOCAUST

ParlamentParlament 1

El dimecres 27 de gener, es va fer l’acte institucional al Parlament de Catalunya del Dia Internacional de Commemoració en memòria de les víctimes de l’Holocaust.

Alumnes de l’Institut Baix Montseny que participen en el projecte de l’Amical de Mauthausen i que realitzaran aquest any el viatge al camp de concentració, en el que l’Ajuntament de Sant Celoni col.labora, van assistir a l’acte.

A l’acte hi van participar els representants dels col.lectius de víctimes de l’Holocaust  i els principals representants de Govern de la Generalitat  i Ajuntament de Barcelona.

El president de l’Amical de Mauthausen va recordar les víctimes republicanes deportades als camps de concentració i va remarcar la importància del compromís dels joves per evitar que el feixisme, el racisme i la xenofòbia arreli a Europa.

L’acte es va centrar en la importància de la memòria històrica, per no oblidar a totes les víctimes del nazisme, perquè qui oblida la seva història està condemnat a repetir els mateixos errors.   Es va al.ludir a les víctimes actuals, com el cas dels refugiats sirians que están patint situacions molt dures en aquest exili forçat i la necessitat d’una resposta  justa.

Va haver-hi un record per a l’escriptora Montserrat Roig, per la seva tasca en la recuperació de les històries de les víctimes catalanes als camps de concentració.

Els alumnes participants van ser: Clàudia Díaz, Joana Jané, Santiago Botero, acompanyats de la professora d’Història, Laura Sicart.