L’INS Antoni Pous i Argila fa un acte de reconeixement per la col·laboració de diverses escoles bressol de la comarca en un projecte d’aprenentatge i servei

L’acte ha tingut lloc avui dimarts 4 de juny a les 18:00 a l’INS Antoni Pous i Argila de Manlleu.

El director de l’Institut juntament amb professorat i alumnat del Cicle Formatiu d’Educació Infantil, ha rebut aquesta tarda els professionals de les diverses escoles Bressol amb les que s’ha col·laborat. Així doncs, s’ha comptat amb la presència de l’escola bressol La Xarranca de Taradell, la llar d’infants Ralet Ralet de Santa Eugènia de Berga, l’escola bressol Els Picarols de Manlleu, l’escola bressol Colors també de Manlleu i la llar d’infants Gallarets de Sant Vicenç de Torelló.

Amb aquest acte es dona per finalitzat el projecte DMEI (Descoberta i Millora de l’Educació Infantil). Aquest projecte és una proposta educativa i formadora que ofereix un servei a diverses escoles bressol de la comarca alhora representa una oportunitat d’aprenentatge real per l’alumnat del CFGS d’educació infantil de l’Institut Antoni Pous.

En la proposta d’aprenentatge i servei “Descoberta i millora de l’educació infantil (DMEI)” hi ha participat tot l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil de l’INS Antoni Pous, els quals, aplicant els coneixements apresos al cicle i les orientacions ofertes dels docents de les Escoles bressol anteriorment esmentades, han descobert propostes metodològiques i d’organitzacions d’espais i recursos en l’àmbit de les escoles bressol. A partir d’aquestes descobertes juntament amb visites i exploració de noves metodologies, han elaborat propostes per ajudar a l’escola bressol a millorar aquells aspectes que es considerin oportuns.

Aquest projecte ens ha portat a explorar models educatius innovadors i a viatjar per descobrir de prop com propostes com el model d’escola bressol de San Miniato,Itàlia però també visites a escoles catalanes de referència.

Aquest projecte també ha estat reconegut i premiat pel pla de mesures d’Innovació a l’FP i co-finançat pel programa Erasmus + de mobilitat de professorat.

NOTÍCIA PUBLICADA A LA PREMSA