PROJECTE APRENENTATGE I SERVEI “CONSTRUÏM JOC”

Aquest curs 2013 2014, des de l’institut
“Antoni Pous i Argila” de Manlleu s’han iniciat algunes experiències educatives
d’Aprenentatge i Servei.

L’aprenentatge servei és una proposta educativa,
innovadora, que combina processos d’aprenentatge i oferta de servei a la
comunitat en un únic projecte. Combina la intencionalitat pedagògica i la
intencionalitat solidària amb la comunitat. Per tant, aquests tipus
d’aprenentatge permet als participants l’aprenentatge de continguts,
competències, habilitats i valors alhora que treballen en necessitats reals de
l’entorn amb la finalitat de millorar-lo.

Una d’aquestes experiències és el Projecte “Construïm Joc” on hi participa l’alumnat del CFGS d’Educació Infantil (TEI), aplicant els coneixements apresos al cicle i les orientacions ofertes pels docents de l’escola “Quatre Vents”, creant materials i propostes de joc adequades a les necessitats de l’escola “Quatre Vents”.
Aquesta proposta ofereix a l’alumnat del CFGS d’Educació Infantil, una oportunitat d’aplicar en un entorn real i concret els aprenentatges adquirits al cicle formatiu i per l’altra, prestar a un centre educatiu públic un servei de suport en l’elaboració de materials de joc i desenvolupament d’activitats lúdiques.
La proposta valorada com a molt motivadora pel centre i els alumnes que hi participen ha permès afavorir sinergies positives entre centres i serveis. La valoració fa que l’institut, en breu, es plantegi ampliar-ho a altres Cicles Formatius fent participar centres i serveis que ja estan col•laborant amb l’institut “Antoni Pous i Argila”.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *