Estada a San Miniato (Erasmus+): projecte ApS DMEI

A principis del curs 2018 2019, l’equip docent del CFGS Educació Infantil va crear el projecte DMEI (Descoberta i millora de l’Educació Infantil), una proposta d’aprenentatge servei per tal que el nostre alumnat aprengui a col·laborar amb escoles bressol oferint propostes d’espais i materials basades en les necessitats identificades pels propis equips docents de les llars d’infants. Aquest projecte ha estat guardonat com a bona pràctica d’innovació per la Fundació FP BCN.

Entre les divereses activitats que inclou el projecte, en destaquem les visites a centres educatius i escoles bressol amb projectes educatius capdavanters, bàsicament repartits entre Catalunya i Itàlia (Toscana). La visita al projecte educatiu de la Comune di San Miniato es va concretar en la visita al Centro di Ricerca e Documentazione sull’Infanzia La Bottega di Geppetto i a escoles bressol seleccionades. Aquesta visita també forma part d’un projecte KA103 de formació al nostre professorat, cofinançat per la Unió Europea dins el programa Erasmus+. A més, en la visita a Itàlia ens varen acompanyar dues educadores de l’Escola Bressol Els Picarols (Manlleu) i una tècnica educativa de Suara Cooperativa a qui agraim molt la seva col·laboració!

A partir d’ara, tan l’alumnat que ha visitat centres de referència de Catalunya com d’Itàlia es coordinarà per tal de fer les millors propostes possibles als equips docents de les escoles bressol que colaboren amb el projecte DMEI (Descoberta i millora de l’educació infantil).

Grazie a tutti i partecipanti!