ACTIVITATS ERASMUS 2022-23

INAUGURACIÓ AULA DEL FUTUR

Notícia a la nostra web amb totes les autoritats convidades: https://agora.xtec.cat/escolasantbernat/general/sbc-lab-vila-seca/

NOTÍCIA TAC12  04-04-2023

L’escola Sant Bernat Calvó de Vila-seca és un dels primers centres catalans que incorpora l’Aula de Futur a la seva metodologia de treball. Es tracta d’un nou espai interactiu i modulable que permet potenciar noves tecnologies digitals, però sobretot aporta noves metodologies de treball.

Així, l’alumnat passa a tenir un paper actiu en el seu aprenentatge personalitzat, amb diferents escenaris i activitats, tecnologies i entorns digitals. Per la seva banda, també canvia el rol del mestre, que es converteix en moderador i guia. Els mateixos alumnes expliquen alguns dels treballs que hi podran dur a terme.

En la confecció de l’aula del futur hi convergeixen tres projectes d’àmbit europeu com l’Erasmus+ o l’STEAMcat, impulsat des de la Generalitat.

ENLLAÇ WEB TAC12

Vídeo resum de l’acte d’inauguració:

SBC Lab Vila-seca

#STEAMcat, #AuladelFuturo, #INTEF, #Erasmus

NOTÍCIA A LA REVISTA ESCOLA >>>>

MOBILITATS EN GRUP D’ALUMNAT A FRANÇA

Els nens i les nenes de 5è  van fer del 10 al 14 d’octubre de 2022 una mobilitat Erasmus a França.
Nous aprenentatges i experiències de vida que els acompanyaran sempre.
S’han realitzats activitats conjuntes relacionades amb el patrimoni cultural i l’època romana, investigant sobre aquella època i els monuments que tenim en comú als dos territoris.
L’idioma que s’ha fet servir és l’anglès.

MOBILITATS EN GRUP D’ALUMNAT A IRLANDA

Al novembre de 2022, del 14 al 18, un grup de 21 nens i nenes de 6è de la nostra escola va visitar l’escola Ballymitty de Wexford, Irlanda http://ballymittyns.ie/

Imagen principal

Allà vam celebrar conjuntament la setmana de la ciència fent tallers i activitats a l’escola i al seu entorn.

Un dels dies vam tenir l’oportunitat d’escoltar la ponència d’un expert científic que ha treballat per la Unió Europea!

Un dia a la tarda vam poder assistir a l’òpera de Wexford i realitzar una sessió on vam unir música i matemàtiques. Va ser espectacular!

Dijous vam poder gaudir d’una sortida conjunta amb l’alumnat de Wexford al far de Hook on vam fer una gimcana on vam aprendre moltes coses i ens ho vam passar molt bé.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

Preparar la llista de la compra i anar a comprar al súper tot el que necessitem per esmorzar i sopar ha estat també tot un repte!

Imagen principal

La nostra mobiitat es va publicar al Diari:

APRENENTATGES PER OBSERVACIÓ

IRLANDA

La setmana del 15 al 19 de maig del 2023 vam visitar dues escoles de Dublin per tal d’iniciar contactes per a futures col·laboracions en forma d’intercanvi d’alumnat per al curs 2023-24.

La primera escola visitada va ser Saint Patrick’s National School una escola que està  al poble de Chapelizod a Dublín 20 >>>>.

L’equip directiu, claustre i tot l’alumnat ens van acollir molt bé a la seva escola, Tenen un ambient de treball positiu i tenen molt projectes semblants als nostres: escola verda, escacs, robòtica i lego. També aprofiten la proximitat del Phoenix Park, el parc urbà més gran d’Europa, per fer activitats a l’aire lliure i treballar la natura.

sp1
sp4
sp5
sp6
sp2

La segona escola visitada va ser la Holy Family NS, una escola situada a Monkstown, al sud de Dublin >>>>.

Ens va agradar molt aquesta escola perquè fan una gran tasca en un barri i entorn difícil. Tenen un pati molt gran on hi ha un espai dedicat a l’hort urbà i al seu projecte d’escola verda. També tenen una petita aula sensorial que ens va donar idees per crear-ne una nova al nostre centre.

hf3
hf4
hf5

BÈLGICA

Imatge principal

La Cristina i la Laura van estar durant una setmana a Bèlgica realitzant una mobilitat Erasmus.

L’objectiu d’aquest viatge era visitar dues escoles per observar diferents metodologies, basades en la distribució de l’espai, i maneres d’atendre a la diversitat.

També estem estudiant la possibilitat de fer intercanvis entre el nostre alumnat de cicle superior.

Divendres van passar tot el matí a l’Aula del Futur institucional de Brussel.les, la primera aula oficial que es va fer a Europa. Va ser una oportunitat única per poder afegir més activitats i materials a la nostra aula i establir nous contactes professionals!

ALEMANYA

Durant aquest mes de juliol, la coordinadora d’Educació Infantil, la cap d’estudis i la directora de la nostra escola han visitat diferents centres de la zona de Baviera a Alemanya.

Allà el curs acaba a finals de juliol, per aquest motiu hem pogut fer aquestes mobilitats Erasmus d’aprenentatge per observació.

Hem pogut aprendre diferents maneres d’organitzar els espais i els horaris. Portem la motxilla plena de noves propostes i noves activitats. També hem establert contactes per realitzar durant el proper curs visites amb el nostre alumnat.

Vam iniciar els nostres “Jobshadowings” visitant  diferents centres a Burghausen.

Vam continuar l’estada per terres alemanes visitant l’escola Annie-Pickert a Poing (Munich)

Aquesta és la notícia que han penjat a la seva web >>>

L’última escola visitada, a la ciutat d’Augsburg.

Estem molt contentes amb la rebuda que ens han fet a les diferents escoles d’Alemanya que hem visitat.

Moltes gràcies a la Hedi, la Birgit i la Theresa, i els seus respectius equips, per fer-ho possible. Teniu unes escoles fantàstiques amb uns projectes molt potents.

CURSOS ESTRUCTURATS

ITÀLIA, VENÈCIA

Imatge principal

Les mestres Montse Sans i Toña van estar dues setmanes a Venècia realitzant uns cursos molt interessants.

Van tenir l’oportunitat de desenvolupar les seves habilitats en un entorn internacional amb altres mestres d’arreu del món.

Van assistir a tallers per aprendre i practicar eines que podran utilitzar a l’aula.

Els cursos incloure visites a museus i trobades amb educadors culturals per aprendre a incorporar l’art en l’ensenyament de la llengua, l’atenció a la diversitat, el pensament crític i la gestió de les emocions.

VISITA D’EXPERTS

Durant una setmana hem pogut gaudir del Sr. Petros, expert en STEAM.

Tot l’alumnat de l’escola ha pogut gaudir de tallers on la ciència ha estat la protagonista.

Han pogut comprovar com la ciència pot ser molt divertida.

Tot el claustre de professors ha rebut sessions pràctiques i teòriques per poder millorar els resultats acadèmics en els àmbit STEAM.

Fins i tot vam sortir a la televisió. Periodistes de TAC 12 i del Diari de Tarragona van visitar la nostra escola i van deixar

VISITA MESTRES D’ALTRES PAÏSOS D’EUROPA

FRANÇA

Ballymitty NS Wexford

4 mestres de l’escola Ballymitty de Wexford, Irlanda ens visiten durant 3 dies per realitzar un aprenentatge per observació durant 3 dies. Hem pogut compartir projectes, organització de l’atenció a la diversitat, gestió del centre escolar i també cultura.

A continuació teniu tota la informació que van publicar a la seva web i els vídeo resum dels diferents dies.

Day 1

Day 2

Day 3

REPÚBLICA TXECA

Durant el mes de maig vam rebre la visita #Erasmus de dues mestres de la República Txeca 🇪🇺
Compartim objectius en projectes Lego 🤩

BÈLGICA

Imatge principal

A finals de maig de 2023 vam rebre la visita Erasmus de dues mestres de Bèlgica amb les que estem programant un futur intercanvi amb l’alumnat.

Van venir a visitar la nostra escola i nosaltres vam visitar la seva una setmana després.

Representants dels delegats les esperaven a l’arribada.

Van poder visitar totes les aules i assistir a les sessions de robòtica, escacs i anglès. A banda de diferents presentacions i reunions.

VISITES ERASMUS D’ALUMNAT EN GRUP

TURQUIA

GRUP ERASMUS DE TURQUIA

Imagen principal

Vam aprofitar els dies que van estar a la nostra escola per compartir proyectes i cultura. El professorat i l’alumnat de Turquía ens van explicar moltes coses sobre el seu país i la seva escola.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

Intercanvi de records ♥️.
Hem obsequiat a l’alumnat de Turquia amb material promocional del nostre territori proporcionat pel Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca.
I ells ens han regalat dolços i objectes turístics del seu país i de la seva província, Muğla.
Thank you! Teşekkürler!

FRANÇA

Finalitzem una fantàstica setmana amb l’alumnat Erasmus que ens ha vingut a visitar de l’escola Tour Magne de Nimes, França.

La visita s’emmarca dins de les mobilitats Erasmus que la nostra escola està fent amb altres centres d’Europa. A l’octubre alumnat de 5è del Sant Bernat Calvó va visitar la seva escola a França i ara ells tanquen l’intercanvi aquí.

Després d’una setmana intensa amb nosaltres, estan fent el viatge de tornada al seu país.

Dimarts, els vam rebre a la nostra escola amb activitats al pati i a les aules. A la tarda, l’alumnat de cinquè de la nostra escola, va fer amb ells i elles una visita guiada en anglès al Castell de Vila-seca. Allà ens va rebre la regidora, la Sra. Moya, amb una col·lecció d’exemplars de les exposicions per guardar de record a la biblioteca de la seva escola.

Dimecres vam gaudir d’un dia ple d’emocions fortes a Port Aventura.

Dijous, vam visitar plegats els monuments més importants de la nostra estimada Tàrraco, a peu i amb un trenet. A la tarda vam gaudir de l’Espai Blau del Museu del Port on vam assistir a la llotja i vam fer un viatge en vaixell.

Divendres encara amb les bateries carregades d’energia vam fer una gimcana molt dinàmica al Parc Güell al matí i a la tarda una visita a la Fundació Miró.

Totes les activitats i les visites guiades han estat en anglès.

Portàvem molts mesos organitzant aquesta setmana i  estem molt satisfets amb el resultat final. El grup de França ha marxat súper content i el nostre alumnat ha passat una setmana plena de vivències que, de ben segur, no oblidaran mai.

Volem agrair al gran equip humà del SBC que ho ha fet possible.

IRLANDA

Un grup de 16 nens i nenes de cicle superior de l’escola Ballymitty NS de Wexford en han visitat durant una setmana. Van arribar dilluns dia 24 d’abril i van marxar divendres28 d’abril de 2023 .

Vam passar una setmana increíble amb ells en la que vam poder compartir activitats educatives, culturals i lúdiques.

Ens va costar molt el comiat perquè s’ha creat un fort lligam entre nosaltres.

A la seva pàgina web expliquen amb detall totes les activitats que vam fer cada dia.

A cotinuació teniu uns petits vídeos que resumeitxen en imatges totes les vivències.

Day 1

Day 2

Day 3

Day 4

Recepció oficial a l’Ajuntament de Vila-seca amb la regidora d’ensenyament, la Sra. Manuela Moya.
Ha posat en valor la importància d’aquests intercanvis Erasmus. És una gran oportunitat per fer d’ambaixadors del nostre territori i de la nostra cultura.
Després d’un intercanvi de llibres sobre Irlanda i Vila-seca, ens hem fet una foto de grup amb els nostres gegants.

MESTRES EN PRÀCTIQUES

REPÚBLICA TXECA

Durant el primer trimestre del curs 2022-23 vam tenir amb nosaltres a la PavlaVankiva, mestra practicant de República Txeca. Durant la seva estada amb nosaltresa banda de seguir tot el programa educatiu assistint a les aules i reunions, va realitzar direfents xerrades molt interessants sobre el seu país.
Ens va parlar en anglès sobre geografia, història, tradicions, música, menjars típics, esports, tradicions curioses…
Moltes gràcies, Pavla! 👏🏼👏🏼
ITÀLIA
Durant el segon trimestre vam tenir amb nosaltres al Lorenzo, mestre Italià en pràctiques ERASMUS.
Va participar en totes les classes que se li van proposar parlant anglès amb tots els membres de la comunitat educativa.
ACTIVITATS ERASMUS
PROJECTE ESCACS A L’AULA♟️♟️♟️
Iniciem un nou curs i el projecte d’Escacs a l’aula continua a la nostra escola. Com tots sabeu el nostre objectiu és aprofitar els grans beneficis que aporten els escacs en edats infantils i utilitzar-los com a eina educativa.
El professorat de la nostra escola està en constant formació en programes Erasmus+ i el tema dels escacs no podia quedar enrera, és per això que s’ha participat en el projecte Erasmus+ Chess a game to be spread in schools a Madrid des del 1 al 5 de setembre.
Allà hem compartit amb mestres de la comunitat de Madrid, amb molts mestres italians i suecs un taller per desenvolupar els escacs en educació infantil i treballar la psicomotricitat en el tauler gegant. L’experiència ha estat molt positiva i hem agafat moltes idees per aplicar-les al Sant Bernat, així doncs, durant aquest curs veurem novetats en les classes d’escacs.
No hay ninguna descripción de la foto disponible.
IX Jornada d’escacs i educació a la UdGirona. Com cada curs, l’escola SBC està representada en aquesta trobada de mestres on es comparteixen projectes i novetats dins el món dels escacs educatius.
Seguim ampliant i renovant el nostre projecte d’escacs♟️
CAMBRIDGE
Imatge principal

El passat dimecres 9 de novembre de 2022 va tenir lloc l’entrega de diplomes de Cambridge.

Enhorabona pels bons resultats obtinguts!

PONÈNCIA A BARCELONA
No hay ninguna descripción de la foto disponible.
La cap d’estudis, Montse Rosal, i la coordinadora de cicle mitjà, Beatriz Vega, han fet una presentació a STEAMconf22 Barcelona sobre els projectes que estem realitzant a la nostra escola.
📢📢Videoconferència amb l’Antàrtida❄️
El passat dijous 9 de febrer, els alumnes de cicle superior van poder realitzar una
connexió amb la Base Antártica Española de l’Exèrcit de Terra “Gabriel de Castilla”, situada a l’illa Decepción.
Ens van explicar quines eren les funcions de l’activitat militar, com proporcionaven a
un determinat nombre de científics espanyols i estrangers, els suports necessaris per a
desenvolupar el seu treball d’investigació a l’Antàrtida.
CONGRÉS APRENEM I COMPARTIM
L’alumnat de 5è va participar al congrés “APRENEM I COMPARTIM”, que va tenir lloc a l’escola Mestral. Van poder exposar el seu projecte realitzat aquest curs “ACCIÓ PEL CLIMA, JUNTS PER UN MÓN SOSTENIBLE“ i escoltar altres conferències que van tractar temes com la importància de l’aigua, l’alimentació, dones importants de la història… Va estar una gran experiència!