SBC Lab Vila-seca

Avui, 31 de març de 2023, l’escola fa un pas endavant en qüestió de nous espais educatius i inaugura l’Aula SBC Lab Vila-seca amb la presència de l’ Il·lustríssim Sr. Pere Segura, Alcalde de Vila-seca, el Sr. Diego Cañavate, director adjunt dels Serveis Territorials de Tarragona,  la Sra. Manuela Moya, regidora d’ensenyament, el Sr. Josep Toquero, regidor,  la Sra. Núria Miret, regidora i representant al Consell Escolar, el Sr. Enric Bolaño , Ambaixador STEAMcat , el Sr. Vicent VillenaAmbaixador de les Aules del Futur  INTEF, la Sra. Carme Tinoco, Cap de llengües del Departament, el Sr. Manel Sales, director del CRP Tarragonès, altres responsables del  Departament, representants de les famílies del Consell Escolar, de l’AMPA i mestres impulsors del projecte STEAMcat.

L’Aula del Futur és una iniciativa inspirada en la Futur Classroom Lab de European Schoolnet. La nostra escola té un llarg recorregut en projectes Erasmus. L’any 2020 vam iniciar el cinquè projecte Erasmus STEAM TEAM. Amb aquest projecte vam visitar una escola de Portugal que tenia STEAM Label Europea i una Futur Classroom Lab. Al mateix temps, vam fer amb el Departament (Sra. Marta Pey de formadora) els dos cursos de formació de l’Aula del Futur de l’INTEF i després d’això, al claustre va sorgir la necessitat de crear un espai així a la nostra escola i per aquest motiu un dels nostres objectius de la nova acreditació Erasmus és la creació d’aquesta Aula.

L’Aula del Futur es presenta com un espai d’aprenentatge dividit en 6 zones: CREA, EXPLORA, DESENVOLUPA, INVESTIGA, INTERACTUA I PRESENTA. Pivota sobre tres eixos: TECNOLOGIA, METODOLOGIES ACTIVES i FLEXIBILITZACIÓ D’ESPAIS.

L’alumnat passa a tenir un paper actiu en el seu aprenentatge d’aquesta manera podem promoure l’aprenentatge personalitzat,  amb diferents escenaris i activitats STEAM, cultura maker, tecnologies i entorns digitals, pensament computacional, avaluació formativa, tot, per millorar el desenvolupament competencial de l’alumnat.

Després de la inauguració, els convidats han pogut veure com una representació de l’alumnat de cicle superior treballava a les diferents zones i fins hi tot s’han atrevit a fer entrevistes, entre ells al Sr. Alcalde.

#STEAMcat, #INTEF, #Erasmus