e-Twinning

e-Twinning és una plataforma per als equips educatius dels centres escolars de països europeus participants, per comunicar-se, col·laborar, desenvolupar projectes o el que és el mateix, sentir-se i formar part de la comunitat educativa més atractiva d’Europa.

Un projecte eTwinning és un treball de col·laboració entre dos o més centres escolars europeus de països diferents sobre un tema acordat prèviament. La col·laboració es duu a terme mitjançant la plataforma virtual i l’ús de diferents eines web.

Els fundadors del projecte acorden la temàtica, la duració, l’alumnat que participarà en el projecte, el nombre de socis, el producte que desitgen obtenir, l’idioma de treball, els eines web que faran servir, etc.

Els projectes eTwinning impliquen una millora tant per al professorat com per a l’alumnat de la competència digital i a la competència comunicativa en llengües estrangeres. A més els projectes eTwinning aporten uns altres beneficis inherents al mateix desenvolupament de competències més generals relacionades amb el treball cooperatiu, la negociació, el coneixement intercultural, etc.

La nostra escola participa activament en aquesta plataforma i aquests són els projectes més importants que hem realitzat en col·laboració amb altres centres europeus:

Chess friends” Projecte d’escacs en anglès realitzat el curs 2014-15. El coordinador del projecte va anar a la Universitat de Girona a explicar la nostra experiència:

My book for you” Projecte realitzat el curs 2016-17 en llengua anglesa.

Easter Cards” Projecte realitzat  en anglès el curs 2016-17 dins de l’àrea de plàstica.

International Chess Challenge”  Projecte del curs 2017-18 per jugar a escacs online.

European ChessFriends” Projecte Projecte del curs 2020-21 que hem fundat nosaltres i col·laboren altres països.

(si cliqueu damunt del nom del projecte podreu veure els països socis)

El curs 2016-17 vam participar a les Jornades sobre eTwinning a Barcelona. Nosaltres, eTwinning, i tu?