Escola PLURILINGÜE

contador de visitas

El curs 2014-15 s’inicia el NOU projecte d’escola plurilingüe després d’haver dut a terme dos projectes d’innovació educativa, un PELE (Pla Experimental de Llengües Estrangeres) i un PILE (Pla Integral de Llengües Estrangeres), els quatre cursos anteriors.

Aquest projecte pretén que el nostre centre esdevingui multilingüe oferint als nostres alumnes la possibilitat de conèixer, entendre i parlar altres llengües properes a ells. Ens plantegem com a objectiu principal l’idioma anglès que els nostres alumnes estudien ja des de p3. Volem que l‘anglès formi part de la vida del centre. Farem servir l’anglès per activitats rutinàries de la classe com passar llista, el temps, l’horari, la retolació de les dependències de l’escola, menú del menjador, agenda…etc.

Al nostre centre treballem amb l’enfocament AICLE (Aprenentatge integrat de continguts de llengua estrangera) en àrees no lingüístiques per augmentar la competència lingüística en llengua anglesa. Hem començat usant la llengua estrangera com a llengua vehicular de l’àrea d’expressió plàstica a tots els cursos d’Educació Primària, amb l’objectiu de fer extensiva aquesta metodologia a la resta d’àrees no lingüístiques (matemàtiques, coneixement del medi, música, educació física, …) impartint alguna part del temari, unitat o projecte.

En una segona fase del projecte tenim la intenció d’introduir altres llengües properes a nosaltres, com per exemple el francès. També valorarem la participació tant d’alumnes d’altres països com de les seves famílies que ens poden ensenyar unes paraules bàsiques en el seu idioma, afavorint així la tolerància i el respecte a unes altres cultures diferents a la nostra.

Amb tot això obrirem la mentalitat dels nostres alumnes a una Europa multilingüe i multicultural, oferint-los una base sòlida per la seva possible futura formació a la resta de països europeus i ampliar així la seva oferta laboral.

Objectius:

• Fer servir una nova metodologia en l’ensenyament per adaptar-nos al nivell d’escoles europees en coneixement i ús habitual d’altres llengües diferents a la materna.
  • Millorar els resultats de les proves de competències bàsiques en anglès.
  • Millorar l’organització escolar per optimitzar resultats.
  • Formar el professorat en metodologia i didàctica de la llengua estrangera. L’objectiu és que la plantilla del centre sigui capaç de poder impartir classes en català, castellà o anglès segons les circumstàncies ho requereixin.
  • Potenciar l’ús de les noves tecnologies de la comunicació i la informació en una escola plurilingüe.
  • Fer servir la metodologia AICLE en l’àrea d’expressió visual i plàstica i en diferents unitats i projectes de les àrees no lingüístiques .