ESCACS a l’aula

Des del curs 2013-14 que hem introduït i treballem amb els escacs dins de l’horari lectiu amb el projecte “Escacs a l’escola”.

Aquest projecte ha estat reconegut pel Departament com a projecte d’innovació pedagògica consolidats que han transformat i millorat la qualitat i equitat del sistema educatiu d’acord amb la modalitat prevista a l’article 2 de l’Ordre ENS/303/2015, de 21 de setembre, sobre el reconeixement de la innovació pedagògica.

El Departament d’Educació vol promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu.

El nostre lema és “OBSERVO, PENSO I JUGO”.

Trobareu informació del que fem a l’escola al nostre bloc d’ escacs : Sant Bernat Chess>>>>>>

També vam  poder mostrar per la televisió TAC 12 com treballen amb els escacs a classe. Si voleu tornar a veure el reportatge és el capítol 42 del programa “FEM QUE PASSI >>>>

Amb la introducció dels escacs dins l’horari escolar a primària es pretén aconseguir l’ús dels escacs com una eina educativa.

Els escacs contribueixen a exercitar la memòria visual, aprendre a prendre decisions, aprendre dels propis errors, millorar les habilitats lectores i lingüístiques, treballar la capacitat de concentració, creativitat i orientació espacial, potenciar la convivència, treballar textos escrits, treballar conceptes matemàtics,…

Un estudi de la Universitat de Girona ens aporta evidència de la millora aconseguida tant a nivell matemàtic com lingüístic, en aspectes de lectura, per als alumnes que han utilitzat els escacs com a eina educativa.

A nivell matemàtic hi ha una millora significativa que es concreta en la millora de la capacitat de pensament lògic-matemàtic, en el domini numèric i operatiu, en la capacitat mètrica, en la millora de l’orientació espacial i en la resolució de problemes.

A nivell lingüístic hi ha una millora significativa que es concreta en la millora de la comprensió literal i relacional, en la comprensió i percepció visual i en la comprensió organitzativa i interpretativa.

Escacs a l’aula…aquesta és la nostra aposta educativa.