Fruita a l’escola

A casa i a l’escola fem equip amb la fruita!

Per millorar la salut cal menjar fruita i verdura en cada àpat, tant a casa com a l’escola.

I a més cal tenir un estil de vida actiu: caminar, pujar escales, jugar, fer esport…

Cal potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants.

A casa i a l'escola fem equip amb la fruita! Pla de consum de fruita a les escoles

Molts estudis demostren els beneficis de consumir cinc racions al dia de fruites i verdures

És a dir tres peces de fruita i dues racions de verdura.

Què és una ració de fruita?

• Una peça mitjana com ara poma, pera, taronja, préssec, etc.
  • Un o dos talls de síndria, meló, pinya, etc.
  • Un bol de cireres, maduixes, etc.

Què és una ració de verdura
?

• Un plat de verdura cuita, mongeta tendra, espinacs, crema de carbassó, minestra, etc.
  • Un o dos tomàquets amanits, etc.
  • Un plat d’amanida variada, etc.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribueix la fruita i verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat.

La fruita es reparteix a l’escola entre els nens i les nenes a l’escola durant l’esmorzar o el berenar.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.

I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.