Projecte Pedagògic

PROJECTE PEDAGÒGIC DEL MENJADOR ESCOLAR

A l’empresa Més que Bo, adaptem el nostre projecte pedagògic a les necessitats de cada centre perquè tot i que hi ha procediments comuns i establerts a totes les escoles, cadascuna té unes característiques diferents com ara el funcionament, l’estructuració, els alumnes o el personal docent entre d’altres. Aquest projecte pedagògic és el que estipula com ha de funcionar el servei, quins són els nostres principals objectius i com pretenem aconseguir-los.

Dia a dia, treballem uns hàbits d’autonomia personal que afavoreixen el  desenvolupament integral dels infants. Considerem el servei de menjador com un complement de l’activitat educativa i de lleure dins de l’escola en el qual pretenem que els infants adquireixin uns hàbits de salut e higiene alimentària.

OBJECTIUS GENERALS

1. Supervisar la funció bàsica d’alimentació i nutrició.
  2. Educar en l’adquisició dhàbits alimentaris saludables, hàbits d’higiene i salut, hàbits d’autonomia personal i hàbits de comportament social. Així com també, ensenyar a menjar a l’infant de tot i les racions recomanables de manera autònoma. Per altra banda, s’ensenya mitjançant el joc a diferenciar i apreciar els diferents sabors, textures i olors. A l’hora de l’esbarjo, es potencia a través del joc i la creativitat, la socialització i l’assumpció de normes del joc per aconseguir incorporar els valors i les normes.
    1. Les bones pràctiques a taula. El comportament, la postura, el to de veu, la utilització correcte dels coberts, del tovalló, seure bé a la cadira, el mastegar correctament, el menjar de tot, el beure poc a poc i només el necessari, el respectar els aliments, el menjar la ració recomanada, etc.
    2. Els hàbits d’higiene. El rentat de mans, de dents i de cara al moment senyalat.
    3. Els hàbits socials. La comunicació, el companyerisme, el respecte, la col·laboració, la integració, l’autonomia, la convivència, el demanar les coses a les monitores correctament i la responsabilitat.
  3. DESCANSAR. Fomentem el descans dels més petits després de dinar i una estona d’activitats relaxades pels grans.
  4. JUGAR. Considerem que el joc és necessari per a qualsevol nen i ens permet poder ensenyar d’una forma distesa i divertida aconseguint la total atenció dels participants. Els jocs poden tenir un fons educatiu, esportiu, de caire intel·lectual i psicomotriu entre altres. A través del joc es pretén que adquireixin uns hàbits de comportament social, fomentant aspectes com el diàleg i actituds d’entusiasme enfront les activitats i jocs, el compartir el material, el poder desenvolupar una relació afectiva amb els/les companys/es, el saber conviure amb altres nens i nenes d’altres cursos diferents als seus, el saber mantenir una actitud pacifica i saber demanar ajut a l’adult davant d’un conflicte i el tenir cura de l’entorn entre d’altres.