Ajuts menjador 2020-21

LLISTAT DE RESOLUCIÓ DE LES SOL·LICITUDS :

• 1a. Convocatòria:
  • 2a. Convocatòria:
    • 1a resolució (aprovats / denegats/ manca documentació)
    • 2a resolució (aprovats, denegats)

Ajuts individuals de menjador amb caràcter obligatori, curs 2020-21 (MO)

Criteris aplicables a la compactació dels ajuts de menjador

Us informem que al link següent podreu trobar les Bases i models necessaris per a la tramitació dels Ajuts Individuals de Menjador (AIM) que gestiona el Consell Comarcal del Tarragonès (CCT), curs 2020-21:

Al respecte us fem un resum d’aquells aspectes que considerem més rellevants:

TRAMITACIÓ DE SOL·LICITUD (hi ha dos procediments):

A-ABREUJAT. Adreçat ÚNICAMENT als alumnes que el curs passat van presentar sol·licitud, excepte si es troben entre algun dels supòsits de l’apartat següent.      >>>>>SOL·LICITUD

B-ORDINARI. Adreçat a les famílies que, tot i que el curs passat haguessin presentat sol·licitud:

• Tenen alumnes amb custòdia compartida.
  • Tenen alumnes en acolliment.
  • Han canviat els membre de la unitat familiar respecte el curs passat. Exemple: un nou fill, hi ha hagut una separació, defunció, emancipació….
  • Se’ls hagués denegat l’ajut per manca de documentació.

O aquelles famílies que:

• No van presentar sol·licitud d’AIM el curs passat.
  • Altres situacions

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD PER PART DE L’INTERESSAT

1. Telemàtica. A través del portal IdCAT-Mòbil. (únicament TRÀMIT ABREUJAT). En aquest link s’hi pot trobar informació d’aquest servei http://tarragones.cat/oficina-virtual-tarragones/com-obtenir-lidentificador-digital-idcat-mobil
  2. Al Centre docent. Únicament TRÀMIT ABREUJAT. ÚNICAMENT  08/06/2020 a 12/06/2020 de 9 a 13h
  3. Presencial al CCT amb cita prèvia, opció disponible a partir del 3 de juny  http://tarragones.cat/ (TRÀMIT ABREUJAT ORDINARI).

TERMINI DE PRESENTACIÓ SOL·LICITUD AL CC TARRAGONÈS

1a Convocatòria: del 8 al 23 de juny de 2020.

2a Convocatòria: últim dia 18 de setembre de 2020.

ACLARIMENTS DE LA CONVOCATÒRIA:

1. a) Tramitació abreujada

Per tal de facilitar la tramitació de la sol·licitud d’AIM, curs 2020-2021, podran acollir-se a aquesta convocatòria l’alumnat que va sol·licitar beca, curs 2019-20, i no es va denegar per manca de documentació. També estan exclosos d’aquesta convocatòria l’alumnat amb custodia compartida i els infants amb acolliment. NO ES DEMANA cap altra documentació més que el model abreujat emplenat i signat.

1. b) Tramitació ordinària

A l’annex II

• Obligatòria fotocopia del DNI / NIE de l’alumne/a sol·licitant de la beca.
  • Es demana el codi IDALU, codi identificador únic que s’assigna a l’alumnat, dins el Registre d’alumnes (RALC).
  • Les sol·licituds que en el moment de la seva tramitació no tinguin assignat codi IDALU (estem pensant en preinscripcions de P-3), entenem que cal presentar la sol·licitud al centre on s’ha fet la preinscripció i tramitar-la a aquest Consell Comarcal en primera convocatòria. Un cop confirmada la matrícula (mitjans de juliol) caldrà que ens feu arribar un llistat amb el nom, cognoms, curs i IDALU corresponent. Si posteriorment, aquesta preinscripció no es concreta en matriculació, caldrà que ens digueu que aquell alumne/a ha estat baixa i ens informeu del nou centre on s’ha realitzat la matriculació, si ho sabeu.

A l’annex III

Assenyalar les situacions específiques de la unitat familiar, si s’escau:

• Custòdies compartides: assenyalar. Conveni regulador que acrediti la situació.
  • Infants en acolliment: assenyalar. Resolució d’acolliment de la Direcció d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
  • Si algun membre de la unitat familiar ha rebut, durant l’any 2019, qualsevol tipus d’ingrés corresponent a rendiments no contributius, caldrà especificar i aportar certificat acreditatiu.
  • Document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència, com per exemple l’alimentació, el vestit i l’allotjament

A l’annex IV

• Declaració jurada de convivència de tots els membres de la unitat familiar.

Annex IV- Custodies compartides

• Es presentarà una única sol·licitud per alumne/a.
  • Es consideraran membres de la unitat familiar únicament: els seus progenitors, encara que no convisquin, i els fills comuns d’aquests.
  • En el cas que només necessiti la beca un dels progenitors/es, signarà únicament aquest el document i es valorarà la seva renda, en aquest cas, només li correspondrà un ajut pels dies de custòdia que estableixi el conveni regulador. Cal adjuntar conveni, sentència de divorci o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.

A l’annex V

Documentació obligatòria:

1. Autorització de tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys perquè el Consell Comarcal del Tarragonès pugui obtenir dades de l’Agència Estatal Tributària, l’Administració Oberta de Catalunya, Agència Habitatge de Catalunya i comunicar a través d’EACAT. Cal adjuntar fotocòpia DNI / NIF.