Sparky arriba a l’escola

Hola pares i mares, som 6èA i aquest serà el nostre últim any a l’escola Ramon Llull !

En aquesta publicació us explicarem què hem fet al llarg de les dues setmanes anteriors. Cada mes en publicarem una. Gairebé tot allò que explicarem serà dels escenaris d’aprenentatge, però també d’altres assignatures o activitats. Esperem que us interessi i us agradi !

Durant aquest mes hem començat els escenaris d’aprenentatge. El dimarts 28 de setembre vam rebre unes targetes on posava “Save the date” amb una compte de tiktok “@sparkyv2000” que deia que ens esperava a la nostra escola. A la tarda del mateix dia vam pujar al teatre i ens vam trobar a una noia que ens va explicar que era TikToker i que tenia 700.000 seguidors, però que com no era una bona imatge pels joves li havien eliminat el compte. La Daniela M. i la Joanna la van entrevistar i es va mostrar burlesca i desagradable, però ens va sorprendre el que va dir després: “Ella era l’energia, tot funcionava gràcies a ella i era imprescindible per la nostra vida” i just abans de marxar ens va demanar que la seguíssim al seu nou compte de TikTok.

En tornar a la classe vam parlar sobre què havia passat i perquè havia vingut a l’escola, a més de tot allò que en sabíem de l’energia i l’electricitat.
Alguns, en arribar a casa, vam investigar qui era aquest personatge. En veure el perfil ens vam adonar que no tenia molts seguidors i que havia penjat 2 vídeos. Els que no vam poder veure-ho a casa, ho vam poder fer a l’escola.

Després de parlar de l’energia i l’electricitat, vam treballar l’electricitat estàtica, que vam posar a prova fent 5 experiments:

• Aixecar una bombolla de sabó amb un tub de plàstic fregat amb un drap de cotó.
  • Aixecar boletes d’alumini utilitzant plats de plàstic (que es repel·lien) fregats amb un drap de cotó. Aquest experiment va ser un fracàs.
  • Enganxar sal a una cullera fregada amb un drap de plàstic.
  • Fer levitar paperets de paper amb un tub de plàstic o un bolígraf fregat amb una tela de cotó.
  • Fregar un globus amb el cabell i atraure una llauna d’alumini.

Durant aquests dies hem anat omplint una llibreta que utilitzem per resumir o explicar el que hem fet al llarg de la setmana. S’anomena quadern de bitàcola.
A més dels escenaris hem fet altres activitats interessants. Hem escollit delegats/des, subdelegats/des i hem posat una bústia a l’aula on podem posar idees, pensaments, opinions, conflictes, etc. També ens va visitar la policia per parlar-nos dels conflictes a l’escola, l’assetjament escolar i el ciberassetjament i a matemàtiques manipulatives hem fet una sèrie d’activitats divertides, per aprendre les fraccions, els percentatges i els decimals. (Rummikub, domino, memory, policubs, etc.)

Esperem que us hagi agradat l’explicació del que hem fet i us convidem a llegir les següents publicacions.

A REVEURE!!!

Els alumnes de 6èA