Història

L’Escola Ramon Llull es va inaugurar l’any 1931 i responia al model d’escola nova tant en el seu model pedagògic com en la seva concepció arquitectònica. L’edifici d’estil noucentista i dissenyat per Josep Goday, és lluminós i obert als quatre vents, com correspon a l’ideal d’escola bella. Té dos edificis simètrics de cinc plantes i amb escales amples per facilitar el trànsit de l’alumnat. L’existència dels dos edificis es deu a la pròpia concepció educativa del moment: crear un col·legi mixt, però on els alumnes estiguessin separats per sexe. Actualment el pavelló de nenes acull les aules d’Educació Infantil i Cicle Inicial, i el pavelló de nens, les aules de Cicle Mitjà i Cicle Superior de Primària, totes elles mixtes.

Quant al model pedagògic, en Frederic Doreste va ser el primer director per a la secció de nens, i l’Anna Rubiés, primera directora de l’edifici de les nenes, la qual va importar des de Brusel·les, on va estudiar, sistemes pedagògics més moderns i renovadors com el mètode Decroly, basat en l’observació, l’experimentació i el contacte amb la natura.

La desfeta que es produí al nostre país després de la Guerra Civil va significar la desaparició de tots els elements que anaven caracteritzant una estructura educativa renovadora.