Aquesta trimestre, a l’àrea de medi Natural, hem estudiat el sistema nerviós. Un dels objectius era distingir les parts d’un cervell i per tal de posar-ho en pràctica, vam disseccionar un cervell. Uns dies abans, vam estar preparant-nos per fer l’experiment i per això vam fer una rutina de pensament que es diu: la roda de la indagació en la qual havíem d’escriure en un post-it el que nosaltres pensàvem que seria l’experiment, què em podria trobar i quina era la meva hipòtesis. Un cop feta aquesta part, vam estar parlant sobre com ens organitzaríem: què havíem de portar, quins materials utilitzaríem, quin seria el nostre grup de treball i vam llegir una fitxa on explicava els passos que havíem se seguir a l’hora de fer la dissecció.
El dia va arribar, i tots i totes molt emocionats i emocionades, vam poder disseccionar el cervell. Ens vam posar uns guants de làtex i vam treure el cervell del seu embolcall. Al principi feia una mica d’angúnia ja que el tacte era molt gelatinós però després ens vam acostumar a la seva textura. Vam utilitzar un bisturí per tallar-lo per la meitat i vam poder distingir les diferents parts. A més a més, vam observar un trosset de cervell amb una lupa binocular. Un cop vam finalitzar l’experiment, vam acabar de completar la fitxa tècnica i vam netejar i desinfectar tot el material.
Al dia següent vam fer la rutina de pensament: inici, intermedi i final on vam explicar a cada apartat els passos a seguir de la dissecció així com una petita conclusió personal. I per acabar-ho d’arrodonir, com que a l’àrea de Castellà estem treballant el text instructiu, vam escriure un text d’aquestes característiques on vam enganxar diferents fotografies del procés.