GEP

El projecte GEP | Generació Plurilingüe

El curs 2017-2018 el Departament d’Educació va iniciar el programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP). La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

El programa “Generació Plurilingüe (GEP): aprendre llengües estrangeres a través de les matèries”:

1. Promou l’aplicació de metodologies per a l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE).
  2. Fomenta el desenvolupament de projectes interdisciplinars en llengua estrangera.
  3. Ofereix pautes per a l’organització educativa i el disseny curricular.

Tot això, amb l’objectiu d’incrementar el grau d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres i d’acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació del seu projecte lingüístic plurilingüe.

El marc plurilingüe integra el domini de la llengua catalana, castellana, el domini de l’anglès, el coneixement d’altres llengües estrangeres i afermar i difondre les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut, com a riquesa personal i col.lectiva; amb les finalitats següents:

– Que l’alumnat sigui competent en llengua catalana i llengua castellana.

– Contribuir al desenvolupament competencial de l’alumnat.

– Garantir l’aprenentatge d’una llengua estrangera, prioritàriament l’anglès.

– Promoure canvis sistèmics: innovació educativa.

Enguany, l’escola formem part d’aquest projecte i aquest curs ens dedicarem a dissenyar el pla d’acció per tal de recollir els objectius i les estratègies que implementarem el curs vinent.