GRAFOMOTRICITAT I ART. EN SOL LEWITT

ELS DILLUNS A LA TARDA ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS CONILLS FEM UN TREBALL DE GRAFISME.

PARTIM DE TRAÇOS COM UN TREBALL PREVI DE LES HABILITATS QUE AJUDARAN ALS NENS I NENES EN EL LLENGUATGE ESCRIT.

AQUEST CURS TREBALLEM EL GRAFISME A TRAVÉS DE L’ART. A TRAVÉS DE DIFERENTS ARTISTES I DE LES SEVES OBRES INTRODUÏM EL GRAFISME D’UNA MANERA VIVENCIAL I GLOBAL, PARTINT DEL MOVIMENT DEL COS I DE LA REPRESENTACIÓ EN DIFERENTS PLANS I MATERIALS.

EN AQUESTES PRIMERES SESSIONS HEM CONEGUT A UN ARTISTA ANOMENAT SOL LEWITT. 

HEM OBSERVAT ALGUNES DE LES SEVES OBRES I HEM VIST QUE LI AGRADAVA MOLT PINTAR LÍNIES!

ENS FIXEM QUE NO TOTES LES LÍNIES SÓN IGUALS… MANTENIM UNA CONVERSA EN ASSEMBLEA SOBRE AQUESTS DOS QUADRES.

  • “SÓN DIFERENTS. SEMBLA UN ARC DE SANT MARTÍ. OTRAS VIENEN PARA LOS LADOS, OTRAS PARA ABAJO-ARRIBA” (REFERINT-SE A LES LÍNIES).
  • “SÓN PALS”
  • “SEMBLEN COM UN PIANO”
  • “SEMBLEN COM UN PAS DE ZEBRA”
  • “SÓN COM LA S”
  • “SEMBLA COM EL CABELL D’UN LLEÓ”
  • “SEMBLA COM CARRETERES”…

INTRODUÏM LA PARAULA LÍNIA AL NOSTRE VOCABULARI I RECORDEM DOS TIPUS DE LÍNIES QUE DIBUIXA EN SOL LEWITT EN AQUESTS QUADRES: LES LÍNIES RECTES I LES LÍNIES CORBES.

I A L’ESCOLA… QUÈ HI HAN LÍNIES?

ENS POSEM A EXPLORAR EL NOSTRE ENTORN MÉS INMEDIAT PER TROBAR LÍNIES! A LA CLASSE, DE CAMÍ AL PATI, A L’EXTERIOR… EN TROBEM MOLTES!

TAMBÉ INTENTEM REPRESENTAR AMB EL NOSTRE COS LÍNIES CORBES I RECTES. I ACONSEGUIM FER UNA DE BEN LLARGA ENTRE TOTS I TOTES!

EN LES DARRERES SESSIONS ENS ATREVIM A DIBUIXAR-LES A LA SORRA! AMB UN PAL, ELS TRAÇOS I ELS DIBUIXOS ACABEN PLASMATS A LA SORRA DEL PATI DE L’ESCOLA.

AMB PINTURA, RODET I PAPER D’EMBALAR SORTIM TAMBÉ AL PATI A PINTAR LÍNIES RECTES, COM EL QUADRE DEL SOL LEWITT. NECESSITEM CONCENTRACIÓ PERQUÈ ENS QUEDIN BEN RECTES.

UNES DE DALT A BAIX I D’ALTRES D’UN COSTAT A UN ALTRE…

TAMBÉ DIBUIXEM LÍNIES CORBES PERÒ AQUEST COP NO AMB PINTURA… SINÓ AMB ESCUMA D’AFEITAR, COLORANT I EL NOSTRE DIT! SENTIM EL TACTE SUAU DE L’ESCUMA, FRED I RELLISCÓS A LES NOSTRES MANS.

PRIMERAMENT EXPERIMENTEM AMB AQUESTES SENSACIONS I EN EXTENDRE TOTA L’ESCUMA PER LES TAULES. OBSERVEM COM CANVIA L’ESCUMA DE COLOR QUAN HI AFEGIM UNES GOTETES DE COLORANT ALIMENTARI.

I ELS TRAÇOS MICA EN MICA HI VAN APAREIXENT…

  

EN ACABAR L’ACTIVITAT, DEIXEM BEN NÉTES LES TAULES

L’ÚLTIM PAS QUE FEM ÉS LA REPRESENTACIÓ DE LES OBRES SOBRE PAPER.

AMB RETOLADORS DE COLORS IMITEM ELS QUADRES QUE HEM ANAT OBSERVANT AL LLARG DE LES SETMANES I PRACTICAT ELS TRAÇOS EN DIFERENTS FORMATS.

SI VOLEU VEURE MÉS IMATGES DE LES SESSIONS DE GRAFOMOTRICITAT I ART AMB EN SOL LEWITT CLIQUEU AQUEST ENLLAÇ.

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>