EXPERIMENTEM AMB ELS FENÒMENS ÒPTICS.

AQUESTA SETMANA HEM VOLGUT REMOURE LA MENT DELS INFANTS AMB UN FET BEN QUOTIDIÀ.

INICIALMENT VAM PRESENTAR UN GOT AMB AIGUA I ALGUN OBJECTE QUE POGUÉSSIM POSAR-HI A DINS.

 

ENTRE TOTS VAM FORMULAR DIVERSES HIPÒTESIS D’ALLÒ QUE PODIA SUCCEIR. LA MÉS POPULAR VA SER:

  • L’AIGUA CANVIARÀ DE COLOR.

AIXÍ QUE VAM DIBUIXAR I ESCRIURE ALLÒ QUE PENSÀVEM QUE PASSARIA.

 

TOT SEGUIT VAM PASSAR A EXPERIMENTAR PER PODER VERIFICAR LES NOSTRES SUPOSICIONS.

 

 

AQUÍ VAN SORGIR FRASES COM:

  • EL LLAPIS ES TRENCA!
  • HI HA DUES PUNTES!
  • HI HA DOS LLAPIS!
  • EL LLAPIS ESTÀ TORT!
  • S’HA FET GRAN.
  • EL LLAPIS S’HA DIVIDIT.

FINALMENT VAM FER UN DIBUIX PER EXPLICAR ALLÒ QUE HAVIA PASSAT I QUE NOSALTRES VÈIEM.

ENCARA ENS COSTA MOLT ENTENDRE I SABER PER QUÈ PASSA AQUEST EFECTE, EL QUE SI QUE TENIM BEN CLAR ÉS QUE AIXÒ HO FA L’AIGUA! TOT I QUE NO PODEM ACABAR D’ENTENDRE EL QUE ÉS LA REFRACCIÓ, LA REALITZACIÓ D’AQUEST I D’ALTRES EXPERIMENTS CIENTÍFICS ENS AJUDEN A TREBALLAR I A APORTAR EN EQUIP, A RESPECTAR LES OPINIONS DELS ALTRES, FOMENTEN EL NOSTRE ESPERIT CRÍTIC I LA REFLEXIÓ PER EXTREURE CONCLUSIONS.

 

EL FET DE FER UNA REPRESENTACIÓ D’ALLÒ QUE HA PASSAT ENS AJUDA A ORGANITZAR I ESTRUCTURAR EL NOSTRE PENSAMENT.

SI VOLEU VEURE MÉS IMATGES D’AQUESTA EXPERIMENTACIÓ CLIQUEU AQUÍ

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>