DESCOBRIM EL MÓN DE LES MATEMÀTIQUES

HOLA FAMÍLIES!

AQUESTA SETMANA US VOLEM PARLAR DE COM TREBALLEM EL MÓN MATEMÀTIC A LES CLASSES D’EI3.

LES MATEMÀTIQES FORMEN PART DEL NOSTRE DIA A DIA I RECORREM A ELLES EN QUALSEVOL MOMENT. A L’ESCOLA, TAMBÉ LES INTEGREM DE FORMA NATURAL EN MOLTES OCASIONS.

UNA DE LES ACTIVITATS QUE MÉS ENS AGRADA ÉS COMPTAR. A L’ESCOLA PARTIM D’UN DELS NÚMEROS MÉS SIGNIFICATIUS PER ELS NENS I LES NENES, LA SEVA EDAT.

A PARTIR D’AQUEST NÚMERO DESCOBRIM QUE PER ARRIBAR-HI HEM DE PASSAR PER ALTRES NÚMEROS: L’1, EL 2, FINS I TOT EL 3 ELS MÉS GRANS DE LA CLASSE! TAMBÉ EN DESCOBRIM LA SEVA GRAFIA I, POC A POC PODEM COMENÇAR A ASSOCIAR LES GRAFIES AMB LA QUANTITAT QUE REPRESENTEN.

TOTES AQUESTES EXPERIÈNCIES FAN QUE ENS SENTIM SEGURS AMB QUANTITATS PETITES I QUE, POC A POC, ENS ANIMEM A DESCOBRIR QUANTITATS MÉS ALTES I LES SEVES GRAFIES.

AIXÍ DONCS, ELS OCELLS COMPTEM EN MOLTS MOMENTS:

QUAN PASSEM LLISTA PER SABER QUANTS NENS HAN FALTAT.

COMPTEM CAPS PER SABER QUANTS SOM A LA CLASSE

PER SABER QUANTS ANYS TENIM I QANTS TENEN ELS COMPANYS I COMPANYES.

I TAMBÉ APROFITEM MOLTS MOMENTS DE RACONS I ASSEMBLEES PER FER JOCS I ACTIVITATS DE COMPTATGE!

 

 

PERÒ NO TOT EL PENSAMENT MATEMÀTIC ÉS COMPTAR! TAMBÉ GAUDIM MOLT FENT ACTIVITATS LÒGIQUES COM ARA TRENCACLOSQUES, JOCS DE PECES SOLTES, CONSTRUCCIONS…

UNA ALTRA ACTIVITAT QUE ENS AGRADA SÓN ELS JOCS DE SITUACIÓ ESPACIAL. CAL ESTAR MOLT ATENTS PER NO EQUIVOCAR-NOS I SEGUIR ELS MODELS PLANTEJATS!

TAMBÉ DEDIQUEM DIFERENTS MOMENTS PER TREBALLAR EL RELAT MATEMÀTIC A PARTIR DE CONTES, HISTÒRIES O VIVÈNCIES PRÒPIES:

EN AQUEST ESCRIT HEM INTENTAT REPRESENTAR ALGUNES DE LES ACTIVITATS MÉS SIGNIFICATIVES QUE HEM FET A L’AULA PERÒ NOMÉS ÉS UN TASTET DE TOTS AQUELLS MOMENTS EN ELS QUE ELS INFANTS DESENVOLPEN EL SEU PENAMENT MATEMÀTIC.

TAL I COM DÈIEM ABANS, LES MATEMÀTIQES FORMEN PART DEL NOSTRE DIA A DIA I TAMBÉ SÓN PRESENTS I IGUAL DE SIGNIFICAIVES QUAN CANTEM UNA CANÇÓ, QUAN EXPLIQUEM UN CONTE, QUAN CONSTRIM UNA CARRETERA AL SORRAL, QUAN MIREM A L’HORARI QUÈ PASSARÀ A LA TARDA…

PER ACABAR US VOLEM REGALAR UNA FRASE QUE PENSEM QUE REFLECTEIX AQUESTA MIRADA.

QUE TINGUEU UNA BONICA SETMANA!

 “L’INFANT NO JUGA PER APRENDRE, APRÈN PERQUÈ JUGA”. J. PIAGET

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>