Pla Lector

LECXIT

LECXIT vol millorar la comprensió lectora dels infants involucrant escoles, famílies i voluntaris. Aquesta activitat està dirigida als alumnes de CM2, CS1 i CS2. Les sessions de lectura es faran en horari extraescolar: ELS DIMARTS DE 16.30 A 17.30h.

PROJECTE LLEGIM

L‘activitat diària a l’escola s’inicia amb 15 minuts de lectura individualitzada. Es tracta d’un temps destinat a la lectura per la lectura, sense exigir després cap treball a canvi.

Cada dia tenim uns llibres per llegir. Tenim un full on apuntem l’autor, el títol, l’editorial i quin dia el comences i acabes de llegir. Aprenem a llegir més. (alumne)

LLEGIM EN COMPANYIA

Els alumnes de Cicle Superior ajuden a llegir als alumnes de Cicle Inicial. Cada matí hi van 3 alumnes a fer aquesta activitat durant 15 minuts. L’objectiu és aprendre a llegir aprofitant l’ajuda dels més grans cap als més petits. Els agrada molt i aprenen tant uns com els altres!

Es divertit perquè ensenyes als nens de primer a llegir. Coneixes a nens i quan tenen vergonya, tu has d’animar-los a llegir i que no juguin. (alumne)

ACTIVITATS DE BIBLIOTECA A CICLE INICIAL

Els alumnes de Cicle Inicial fan activitats de dinamització de la lectura organitzats en mig grup i de forma quinzenal. D’aquesta manera es fomenta el gust per la lectura.

DINAMITZACIÓ DE LA LECTURA A CICLE SUPERIOR (Ferran Puertas)

Els alumnes de Cicle Superior van a la Biblioteca de l’Escola on realitzen activitats de dinamització de la lectura.

El Ferran, a vegades ens llegeix un llibre i després ens pregunta coses sobre el llibre. (alumne)

BIBLIOPATI

Els alumnes poden triar si sortir al pati a jugar o bé aprofitar el pati per llegir una estona. S’ha creat un espai destinat a aquesta activitat i de moment, està sent tot un èxit.

Agafem un llibre i unes nenes que estan apuntant, els diem el nostre nom i apunten el nostre nom i després el podem llegir. M’agrada el Bibliopati, és molt guai! (alumne)