Racons matemàtics

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma o guiada.

A l’Escola Josep Maria Jujol utilitzem aquesta metodologia per treballar transversalment les matemàtiques des d’I3 a 6è. Considerem que és una manera de treballar els grans blocs de les matemàtiques de manera més creativa i flexible.
Des d’aquest plantejament es dóna a l’alumne el protagonisme absolut del seu aprenentatge participant de manera activa: pot manipular materials diferents dels que es fan servir col·lectivament, facilita la interacció els companys i companyes i l’oportunitat de compartir, comunicar-se, discutir i respectar les idees dels altres, a ser guia i també a aprendre dels iguals.

Amb aquesta metodologia l’infant pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors, deixa lloc a la creativitat i la imaginació, ha d’organitzar-se, planificar la feina, esbrinar què vol aprendre i quin camí pot seguir per aconseguir-ho.