A Educació Infantil oferim una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de fomentar i construir un lloc on l’aprenentatge sorgeixi espontàniament a partir del disseny d’uns espais determinats. Volem que l’infant sigui constructor del seu propi aprenentatge. Així doncs, dues tardes a la setmana, barregem tot l’alumnat d’I3, I4 i I5 per a que pugui interaccionar de manera conjunta en diferents espais de joc i aprenentatge.
Es tracta de presentar diferents propostes que permetin als infants desenvolupar les seves capacitats a través de totes les àrees d’aprenentatge: comunicació i llenguatge, descoberta d’un mateix i dels altres i descoberta de l’entorn, relacionant-se, jugant i descobrint amb nens i nenes de diferents grups i de diferents nivells. Cada alumne pot escollir l’espai d’aprenentatge al que vol anar a cada sessió.
Aquesta orientació pedagògica els permet desenvolupar habilitats i hàbits socials i aprendre dins un àmbit diferent al que estan acostumats/des dins de l’escola. Aquesta interacció també afavoreix el desenvolupament del llenguatge, l’empatia, la creació de nous vincles, l’autonomia i la capacitat de decisió i interiorització de normes.
En l’actualitat tenim 8 espais organitzats en les diferents aules d’infantil i altres espais de l’escola. Són els següents:
Espai Llums i Ombres | Espai Motor | Espai Musical |
Espai Art | Espai Científic | Espai Manipulatiu |
Espai Minimons | Espai Joc Simbòlic (Sala Verda) | Espai Mandales |
Cada dia que hi ha espais, els infants trien l’espai al que volen anar i ho fan segons els seus gustos i preferències. Si l’espai està ple l’adult pot guiar els nens i les nenes que tenen algun dubte o pot suggerir triar algun altre espai a aquells infants que ja n’han repetit moltes vegades un. Això afavoreix que tots els infants puguin passar i provar tots els espais.