Espais Educació Infantil

A Educació Infantil oferim una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de fomentar i construir un lloc on l’aprenentatge sorgeixi espontàniament a partir del disseny d’uns espais determinats. Volem que l’infant sigui constructor del seu propi aprenentatge. Així doncs, dues tardes a la setmana, barregem tot l’alumnat d’I3, I4 i I5 per a que pugui interaccionar de manera conjunta en diferents espais de joc i aprenentatge.

Es tracta de presentar diferents propostes que permetin als infants desenvolupar les seves capacitats a través de totes les àrees d’aprenentatge: comunicació i llenguatge, descoberta d’un mateix i dels altres i descoberta de l’entorn, relacionant-se, jugant i descobrint amb nens i nenes de diferents grups i de diferents nivells. Cada alumne pot escollir l’espai d’aprenentatge al que vol anar a cada sessió.

Aquesta orientació pedagògica els permet desenvolupar habilitats i hàbits socials i aprendre dins un àmbit diferent al que estan acostumats/des dins de l’escola. Aquesta interacció també afavoreix el desenvolupament del llenguatge, l’empatia, la creació de nous vincles, l’autonomia i la capacitat de decisió i interiorització de normes.

En l’actualitat tenim 8 espais organitzats en les diferents aules d’infantil i altres espais de l’escola. Són els següents:

Espai Llums i Ombres  Espai Motor  Espai Musical
Espai Art Espai Científic Espai Manipulatiu
Espai Minimons Espai Joc Simbòlic (Sala Verda) Espai Mandales

Cada dia que hi ha espais, els infants trien l’espai al que volen anar i ho fan segons els seus gustos i preferències. Si l’espai està ple l’adult pot guiar els nens i les nenes que tenen algun dubte o pot suggerir triar algun altre espai a aquells infants que ja n’han repetit moltes vegades un. Això afavoreix que tots els infants puguin passar i provar tots els espais.