Setmana cultural: “Un pas per la història”

Com cada any, l’Escola ha gaudit d’una espectacular setmana cultural. Aquest any, els nens i les nenes de tota l’escola han estat investigant sobre les diferents etapes de la història. Des dels més petits als més grans de l’escola, dia rere dia han estat fent un gran treball per poder conèixer una mica més dels nostres avantpassats. Ha estat una feina molt important, ja que vam rebre la visita d’un robot que necessitava la nostra ajuda,  necessitava que li documentessim la història perquè havia perdut tota la informació!!!!!

I com que tots i totes han fet un gran treball, durant aquesta setmana cultural, hem transformat l’escola per poder fer un viatge en el temps. I per acabar de fer-la  ben especial, amb molta il·lusió hem convidat a les famílies a fer també aquest viatge en el temps. Esperem que us hagi agradat.

 

I4 Projecte Edat Contemporània

Benvolgudes famílies,

Aquest any, el Projecte sobre història ens ha portat als nens i nenes de I4 anys a l’Edat Contemporània. Concretament a conèixer la història i l’evolució dels invents; el pas del camp a la ciutat; l’aparició del cotxe; els inicis del nostre municipi i fins i tot, un petit tastet de l’artista Frida Kahlo.  Volem donar-vos les gràcies per la vostra col·laboració i implicació aportant màquines d’escriure, telèfons, tocadiscos, discman, ràdios, walkman, cinexin, molinets.. i molts altres invents que ens han servit per aprendre de manera molt més vivencial i significativa! Gràcies famílies per sumar fent equip! Si cliqueu a la imatge, podreu veure un petit vídeo resum 😉

Intercanvi setmana cultural I4 – 2n

Benvolgudes famílies, en aquesta setmana cultural hem rebut la visita dels nens i nenes de 2n a les nostres aules. Els hem proposat fer diferents activitats relacionades amb Frida Kahlo, ja que és l’artista que hem estat treballant en aquest projecte. Els hem explicat qui era, on vivia, com se sentia, a què es dedicava i què pintava. Finalment hem fet polseres, hem pintat un dibuix, hem el·laborat un mural conjunt amb la seva imatge i fins i tot un memory d’invents. Us deixem un petit àlbum d’imatges!

I3-6èB Fem avions de paper

Durant aquesta setmana cultural ,els nens i les nenes de 6èB han vingut a les nostres aules per fer una activitat conjunta relacionada amb el projecte d’Història. 

Els hi vam proposar que ens ajudessin a fer uns avions de paper . Després els vam fer volar al pati d’infantil.

Ens va encantar, i vam passar una tarda molt divertida !!, mireu, mireu….(cliqueu a la imatge)

Gràcies companys de 6è!!

2n – I4 Pintures rupestres

Durant aquesta setmana cultural, els nens i nenes de 2n han tingut una trobada molt especial amb els nens i nenes de I4. Els han explicat què són les pintures rupestres, on es feien, de quina època són, i com es feien. Després els han proposat fer-ne unes pintant amb els dits com si fossin prehistòrics. Els de 2n han gaudit molt fent de mestres i ajudant els petits, i els nens i les nenes de I4 s’ho han passat molt bé fent els dibuixos amb els dits. Ha estat una experiència molt entranyable  i divertida per tot i totes.

Contes del món a la biblioteca

Aquesta setmana, a l’estona de la biblioteca de pati, la Clàudia i l’Erin de 5è, han compartit un llibre molt especial amb tots nosaltres: “El petit Malaiali”. Hem conegut una mica més com es viu a Sibèria, a través d’una nena i els seus germans que surten a pescar  i han d’enganyar a un ós per evitar que se’ls cruspeixi. Ha estat molt interessant. Moltes gràcies noies pel vostre esforç!

I3 Continguts 2n trimestre

Benvolgudes famílies:

Ja hem acabat el segon trimestre  i tal com vam fer el trimestre passat, compartim amb vosaltres una petita mostra del que anem fent a I3.

Us deixem un recull d’activitats i continguts que hem fet al llarg d’aquests mesos. Cliqueu la foto i veureu!

Els continguts treballats per àrees són:

DESCOBERTA  DE L’ENTORN

  • L’HIVERN
  • LA PRIMAVERA
  • PROJECTE HISTÒRIA: EDAT CONTEMPORÀNIA
  • LES PARTS DEL COS I L’ESQUEMA CORPORAL

MATEMÀTIQUES

  • CONTINUÏTAT DEL TREBALL DELS NÚMEROS 1-2-3
  • RELACIÓ NÚMERO AMB QUANTITAT: 1-2-3-4.
  • CLASSIFICACIONS DE DIFERENTS MATERIALS.
  • ELS COLORS FREDS: BLAU, LILA, GRIS, BLANC
  • ELS COLORS DE PRIMAVERA: DIFERENTS TONALITATS DE VERD, ROSA I GROC
  • SERIACIONS DE 2 ELEMENTS.
  • IDENTIFICACIÓ D’ELEMENTS QUE PERTANYEN A UN GRUP.
  • FIGURES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, QUADRAT, TRIANGLE I RECTANGLE
  • ORIENTACIÓ ESPACIAL: A SOBRE-A SOTA, DINS-FORA, AL COSTAT.
  • INICIACIÓ A JOCS DE TAULA: MEMORY, DOMINO
  • INICIACIÓ ALS TRENCACLOSQUES DE 6, 9, 12 I 15 PECES

LLENGUA

  • TREBALL DEL NOM (DIRECCIONALITAT, INICIAL, CONFEGIR…)
  • VOCABULARI RELACIONAT AMB LA DESCOBERTA DE L’ENTORN.
  • GRAFISME : TRAÇ VERTICAL I TRAÇ INCLINAT.
  • CANÇONS I POEMES.
  • CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: ELS FONEMES VOCÀLICS
  • CLASSIFICACIÓ DE NOMS CURTS I LLARGS

 CONTES

  • EL PETIT AVET
  • EL MONSTRE DE COLORS
  • ELS TRES OSSOS I LA RÍNXOLS D’OR
  • EL CAMP
  • LA CIUTAT

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

  • CELEBRACIÓ DE CARNAVAL
  • SORTIDA A LA GRANJA: “CAN RIGOL”
  • ARTESÀ: CAMINS VIUS “LAB BLINK MÀGIC”
  • ACTIVITATS DE L’AJUNTAMENT “ELS OCELLS PIULEN”
  • 1a SESSIÓ INFADIMED

2n Diàleg de titelles.

Els nens i nenes de 2n han estat treballant el diàleg durant aquest segon trimestre. Com a producte final els vam proposar que fessin un diàleg amb titelles per mostrar a altres companys i companyes de l’escola, i amb molt d’esforç ho han aconseguit. Durant setmanes han estat preparant els seus diàlegs i fent assajos amb les titelles. Han gaudit molt i ho han fet tot amb molta il·lusió. Felicitats a tots i totes!!!!