Una visita inesperada (Projecte d’història)

Durant aquest mes de març, a l’Escola del Parc ha ocorregut una cosa realment increïble: hem tingut la visita d’un visitant molt inesperat! Ni més ni menys que un robot del futur, provinent de l’any 3023, anomenat en Robiticus.

En la visita que ens va fer en Robiticus, ens va transmetre una informació molt preocupant. Ens va explicar que, des de fa temps, tota la informació que es guardava en el núvol s’havia considerat com a un lloc segur i que era molt improbable que es perdés o esborrés, però malauradament s’havia produït a situació inesperada i tota la informació ha desaparegut.

Després de la trista notícia… va aparèixer un artefacte molt curiós. Era una mena de màquina que havia estat enviat des del futur amb una missió molt clara: recopilar la màxima informació possible de les diferents èpoques de la història, fins a l’actualitat, ja que molts dels llibres i documents que s’ havien guardat al núvol havien desaparegut.

Per a aquesta missió, l’artefacte ens va facilitar uns llibres molt especials per a cada època. Aquests tresors eren el vincle del coneixement i d’aprenentatges, on l’alumant ha tingut la oportunitat de guardar dibuixos, textos, fotografies, objectes…. per ser retornats el 31 de març amb una trobada molt especial i emotiva.

Durant la trobada, ens vam reunir al gimnàs de l’Escola, on vam ser sorpresos per la tornada d’en Robiticus. El robot va portar una targeta de memòria d’un ordinador, que va ser connectat a la màquina remota de la NASA. A través d’aquesta connexió, l’artefacte que ens havia proporcionat els llibres, va poder tornar al seu món amb tots els nostres coneixements registrats.

I sabeu de quina manera va marxar? A través d’un COET de la NASA…on dues persones vestides amb proteccions, van agafar l’artefacte per traslladar-ho a la zona d’enlairament i tot i no poder-ho veure per estar en una zona protegida, vam viure amb molta tensió i emoció la compte enrere. En finalitzar l’enlairament, vam poder sortir per veure les restes dels tubs d’escapament.

Després d’un mes de plens de coneixements i compartir estones molt especials entre diferents infants de l’escola, va ser un final memorable per a una experiència única i emocionant.

Us agradaria veure com s’ha viscut aquests dos moments? Us convidem que veieu el següent recull videogràfic: