XERRADA #100tífiques

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai.

Coincidint amb l’11 de febrer, Dia internacional de la Dona i la Nena en la Ciència organitzen xerrades de científiques a les escoles.

Aquest curs, els grans de l’escola, hem tingut la sort de comptar amb la xerrada de la Núria Panella-Riera, científica a l’IRTA (Institut de recerca i tecnologia agroalimentàries).

La Núria ens ha parlat d’ella, de la seva feina i de la tasca que fan les persones que es dediquen a la investigació. També ens ha convidat a ser investigar a través de dues activitats relacionades amb els sentits. Ha sigut una xerrada molt interessant i que ens ha servit per obrir la mirada de què és la ciència i quines són les persones que s’hi dediquen.

Com ha dit la Núria, les científiques es fan una pregunta i busquen la resposta a aquesta i tots ens podem fer preguntes, per tant, tots podem ser científiques.