MAR DE PLÀSTIC

Un grup de nens i nenes de tercer i cinquè ens hem reunit per parlar sobre la contaminació del mar.

Hem vist uns vídeos sobre les deixalles de plàstic que es troben a tots els mars del món. Hem aprés que les corrents marines fan un remolí en determinats llocs dels mars i allà  es concentren les deixalles, convertint-se el mar en una superfície plena de plàstics.

El mar és molt important per a la nostra vida perquè dona aliments,oxigen ,aigua,etc….. i no podem viure sense ell.

Si seguim embrutant el planeta ens intoxicarem nosaltres i el planeta desapareixerà.

El 2021 el parlament Europeu  prohibirà els articles de plàstic d’un sol us, com:

• envasos de poliestirè per als aliments,
  • gots de plàstic,
  • coberts de plàstic,
  • bastonets per la orelles,
  • canyetes per veure
  • plats de plàstic,
  • etc…

A continuació us explicarem motius per reduir la producció de plàstic del planeta i us donarem consells per poder-ho  fer.

Cinc raons per reduir el consum de plàstic

1. Un producte de plàstic pot tardar centenars d’anys en descompondre’s, per això és millor reutilitzar el plàstic més d’una vegada o no consumir-lo.

1. El plàstic està fet de combustibles fòssils: el petroli és un recurs no renovable, és molt costós i costa molt de reciclar-lo.

1. Parlem d’un material tòxic responsable de la mort de peixos, ocells i altres animals, en ingerir-lo o quedar-s’hi atrapats.

1. El plàstic s’incorpora a la cadena alimentaria dels humans perquè si mengem peixos i els peixos es mengen els plàstics, aquest plàstic acabarà al nostre cos.

1. El plàstic contamina el sòl, l’aigua i l’aire per això està contaminat tot el cicle de l’aigua.

Cinc grans consells per estalviar plàstic

1. Beure aigua de l’aixeta i no aigua envasada.

1. Utilitzar ampolles reutilitzables de vidre o acer inoxidable, perquè no tenim que comprar més ampolles de plàstic.

3.Portar bosses de roba que es poden fer servir més d’un cop i no contaminen. Si fem servir de plàstic, ens les cobraran i tarden molts anys a desfer-se’n.

4.Utilitzar roba feta amb materials orgànics ( cotó, llana…), que són fibres naturals, no contaminats i que es poden reciclar.

5.Comprar aliments a granel. Podem portar les nostres pròpies bosses fetes de cotó i no fer servir envasos d¡un sol ús.

Autors:

• Alumnes de 3r: Alba, Xavi, Erik R., Ainoa, Roger, Laura C. Marc, Aaron
  • Alumnes de 5è: Ian, Isaac, Robert, Iman, Mikel, Carla, Juan M.