DINAMITZACIÓ LECTORA 5È/6È

EL PASSEIG D’EN TIBU

A la majoria de nenes i nens ens agraden els gossos i molts de nosaltres en tenim a casa . Aquest llibre ens va fer reflexionar de la importància de cuidar bé les nostres mascotes.

En Tibu, el gos protagonista d’aquest conte, el castiguen sense sortir mai a passejar. El final del conte ens va impactar a tots.

Vam saber també que aquest bonic conte, amb unes meravelloses il·lustracions, havia estat escrit per un escriptor esparreguerí, en Manel Ruiz. Vam poder fer un col·loqui amb ell i ens va explicar moltes coses: que el conte estava inspirat en un cas real, com ho fa per planificar-se a l’hora d’escriure llibres, que la il·lustradora és una mestra de l’escola Roques Blaves… i moltes coses més que li vam preguntar.

Vam passar una bona estona a la biblioteca de l’escola i les nostres emocions estaven a flor de pell. Fins i tot a algú de nosaltres en va caure alguna llàgrima.