Danses tradicionals catalanes i d’arreu.

L’alumnat de l’escola acaba la setmana cultural amb les danses tradicionals catalanes i d’arreu. Obrim les portes de l’escola de bat a bat a famílies i berenem xocolatada solidària al pati, la segona d’aquest curs organitzada per AMPA.

Pels alumnes representa un esforç, coordinació, disciplina, assaig i memòria entre altres habilitats. La coordinació del cos, l’harmonia gestual i la sincronització musical són factors claus pel desenvolupament de les danses de l’escola i la seva posada en escena pretén oferir l’entorn d’espectacle i de festa a més de l’entorn dels valors com la motivació i la implicació grupal. Els presentadors de cinquè van conduir la sessió, van estar atents, diligents i protagonitzant les entrades i vingudes de les danses de manera artística i creativa. Els hi volem agrair de manera especial, van estar esplèndids!

Les àrees de més pes són educació física, psicomotricitat i música així que les mestres treballen coordinades juntament amb l’alumnat. I hem fet venir bé aquest curs entorn les cultures per recordar la tolerància com valor estrella, ens uneix.

Enguany Educació Infantil ens va enamorar dansant amb les músiques  ‘D’un Drac Ferotge’, ‘Sant Jordi i la Princesa’ i la ‘Dansa dels Amics’.

Educació Primària va fer el següent repertori:

• EP1: Dansa tradicional: ‘La Bolangera’
  • EP2: Dansa contemporània: ‘Alegria’
  • EP3: Ball de bastons: ‘El Ball de la Civada’
  • EP4: Dansa country: ‘Chattahoochee’
  • EP5: Ball de bastons: ‘El Nyitus’
  • EP6: Dansa moderna: ‘Happier’

El camp de futbol de gom a gom; alumnes, ara ja d’institut, recordant que fa res ballaven com ara ho fan els companys i el caliu de mestres i amics que ens visiten. Tot un luxe, l’espectacle i la vostra companyia.

MOLTES GRÀCIES, PLEGATS HO FEM POSSIBLE!