Visitem l’Institut Vallvera de Salt i l’Institut La Bisbal de La Bisbal d’Empordà per presentar el nostre cicle formatiu de grau superior

Des de l’Escola Agrària de l’Empordà ens encanta poder conèixer futurs estudiants del nostre Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries. Cada any, organitzàvem visites dels instituts al nostre centre, per tal que poguessin conèixer les instal·lacions i els estudis que oferim.

A causa de la pandèmia de la COVID-19, hem reenfocat aquestes trobades, prioritzant la seguretat dels joves. Així doncs, aquest any ens hem desplaçat nosaltres mateixos als instituts. Fa uns dies, el professor Sergi Altarriba va impartir un taller sobre les propietats de la fruita als alumnes de batxillerat de l’Institut Vallvera de Salt i l’Institut La Bisbal de La Bisbal d’Empordà.

La classe pràctica es va centrar en una fruita concreta: la poma. Els estudiants van aprendre conceptes relacionats amb les propietats nutricionals i la mesura de paràmetres tècnics, com el pH i els graus brix, van utilitzar aparells com el pHmetre o els refractòmetres per determinar sucres (graus brix). També van veure les diferències entre varietats, van aprendre quina acció fan els enzims i la respiració cel·lular en el procés de maduresa de la fruita (quantitat de sucres, midó i fermesa) i quins són els paràmetres que s’utilitzen per determinar el moment de collita en funció del destí i l’ús de la fruita. A més a més, els vam parlar d’aspectes relatius a la seva comercialització.

No vam voler deixar escapar l’oportunitat i els vam explicar en què consisteix el CFGS de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries en format dual que impartim a l’Escola Agrària de l’Empordà. Sens dubte unes jornades molt productives. Volem agrair als dos instituts que ens obrissin les portes dels seus centres per presentar els nostres estudis.

Recordeu que tots els que vulgueu conèixer el nostre centre, podeu venir-nos a visitar reservant cita prèvia al 972630123 o a afarmet.daam@gencat.cat. El nostre horari d’atenció al públic és de dilluns a dijous, de 8:30 a 16:30 h, i divendres, de 8:30 a 14 h. Tot i això, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres i segur que trobarem un dia que ens va bé a tots. I per descomptat, també estarem encantats de visitar més instituts i presentar els nostres estudis als seus alumnes!

Més informació del cicle formatiu