Entrevistem en Gerard Pibernat, exalumne del CFGS de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries

Avui us presentem en Gerard Pibernat, exalumne de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà. En Gerard va finalitzar el nostre Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries el curs passat i, actualment és tècnic d’I+D a Embutidos Villamarín (Boadas 1880).

• Per què vas decidir estudiar el Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà?

Vaig escollir estudiar el Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà perquè volia fer un canvi en l’àmbit laboral.

Coincidint amb la crisi de la Covid-19, vaig decidir fer el pas de deixar la que era la meva feina en aquell moment, i posar-me a estudiar altra vegada. Amb 21 anys, vaig deixar d’estudiar una formació que estava relacionada amb el sector alimentari, i aquest cicle formatiu em va semblar una opció molt adequada per seguir la meva carrera com a estudiant.

El que em va fer decantar també per aquesta formació, va ser la quantitat de sortides laborals que té, ja que l’alimentació és primordial per a tothom i sempre hi haurà productors i fabricants a prop de totes les localitats.

• Què destaques del Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà? I de l’escola?

Del Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries destaco una formació global, que et proporciona coneixements de tots tipus d’indústries alimentàries, i que et permeten tenir la base necessària  per desenvolupar les tasques de tècnic de qualitat en qualsevol d’elles.

Les visites tècniques a empreses també són un pilar fonamental, ja que permeten traslladar el coneixement teòric après a l’aula a la realitat, i veure com aquest s’ha d’adaptar a les possibilitats de cada empresa.

Per acabar, també m’agradaria destacar els projectes i les pràctiques realitzades a l’obrador i al laboratori de l’escola, com ara el curs d’embotits curats, el projecte de realització d’una melmelada des de 0, la creació de plans de prerequisits i APPCCs, els procediments necessaris per poder treballar en un laboratori de microbiologia, entre d’altres.

La meva recomanació és aprendre de totes les assignatures possibles, ja que mai saps quin coneixement serà el necessari per a desenvolupar les tasques i solucionar els reptes en la teva futura empresa.

• Quins creus que són els punts forts del Cicle Formatiu de Grau Superior de Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries?

Sens dubte, els punts forts del cicle formatiu de l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà són el bon ambient que hi ha i l’experiència i coneixements que tenen els professors. Al centre es respira un clima molt familiar, els docents són molt propers, sempre estan disposats a resoldre dubtes i preguntes, i es preocupen que tothom segueixi el ritme.

No enganyaré a ningú, no és una formació fàcil, però és assequible per a tothom. Jo portava 7 anys sense tocar un llibre quan vaig començar-lo.

• L’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà ofereix una formació dual que us permet estudiar i treballar alhora. On vas fer les pràctiques del cicle i què destacaries d’aquesta experiència laboral?

Vaig fer les pràctiques a l’empresa Costa Brava Foods, entre les localitzacions que tenen a Vilamalla i Riudellots. El que més destaco de la meva experiència a l’empresa, va ser l’acollida del meu tutor, en Gabriel Segura, i la resta de companys, que van ser encantadors amb mi.

Estic molt agraït per tota l’experiència que vaig adquirir allà i les tasques que em van ensenyar a realitzar, a part d’estar en una de les empreses més punteres de la regió de Girona, en constant creixement i adaptació a les volàtils necessitats del mercat, i sempre a l’última quant a tecnologia.

• Actualment, encara estàs treballant a aquesta empresa on vas fer les pràctiques del cicle?

Actualment, no estic treballant a l’empresa on vaig desenvolupar les meves pràctiques. Abans d’acabar-les i concretar el meu seguiment a Costa Brava Foods, en van oferir  una feina a Embutidos Villamarín (Boadas 1880) com a tècnic d’I+D, portant juntament amb en Jordi Buxeda la planta pilot que tenen a la Cellera. La veritat és que hi estic molt bé, però em va costar molt decidir-me, ja que les dues opcions eren molt bones, però la innovació sempre ha estat la meva debilitat.