Viatge de fi de curs de 4t d’ESO

Del 3 al 6 de maig l’alumnat de 4t d’ESO ha passat uns dies a Madrid per gaudir del viatge de fi de curs i de fi d’etapa.

Durant aquesta breu estada de quatre dies, l’alumnat que ha participat en la sortida ha pogut conèixer els llocs més emblemàtics de la ciutat, anar de compres, realitzar activitats lúdiques i conviure amb els companys i el professorat acompanyant d’una manera diferent a l’habitual.

El viatge va començar dimarts al matí. A primera hora de la tarda arribàvem a la ciutat, i, després de deixar les maletes a l’hotel, la ubicació del qual era cèntrica, vam gaudir d’un tour guiat pel “Madrid dels Àustries”. En aquest recorregut vam visitar la Plaça d’Espanya, la Plaça d’Orient, el Palau Reial, la Catedral de l’Almudena, el Carrer Major, l’Antic Ajuntament, la Plaça Major i la famosa Puerta del Sol entre altres llocs, tot repassant la història de la ciutat i els diferents monarques. Després de sopar encara vam tenir temps per fer algunes compres per la Gran Vía.

Dimecres al matí vam anar a un parc de multiaventures i tirolines a Pelayos de la Presa i, a la tarda, vam visitar el Palau Reial i la Catedral de l’Almudena. El guia ens va explicar tota la història d’una manera molt amena. En acabar la visita, disposàvem de temps lliure i ens vam apropar al barri de Chueca.

Dijous vam visitar el Paseo de la Castellana, el Santiago Bernabeu i la Plaza de Toros de las Ventas en un recorregut panoràmic en el mateix autobús que ens va portar fins al Parc Warner, on vam gaudir de les diferents atraccions fins al final de la tarda. Després de sopar vam fer un recorregut a peu pel Barrio de las Letras.

Divendres vam visitar el Museu del Prado, on vam poder admirar moltes obres famoses i algunes ja estudiades i, en sortir, ens vam dirigir cap al Parque del Buen Retiro on vam gaudir d’una estona remant a l’estany del parc. De camí, vam veure les famoses Fuente de Neptuno i de Cibeles, la Puerta de Alcalá i el Congrés dels Diputats. En acabar de dinar, va arribar l’hora d’acomiadar-nos de Madrid.

Han estat uns dies intensos, amb una agenda replena d’activitats programades. Tanmateix, ens hem divertit, ho hem passat molt bé i els alumnes han gaudit d’una experiència que, de ben segur, recordaran sempre.