Projecte interdisciplinari 1r ESO: El volcà

L’alumnat de 1r d’ESO ha participat en un projecte interdisciplinari promogut entre les assignatures de Biologia i Geologia i Educació Visual i Plàstica.

Durant les classes de Biologia i Geologia han aprés i estudiat un dels fenómens interns de la Terra, els volcans. A més a més, han descrit i nombrat totes les seves parts i han classificat els diferents tipus d’erupcions que es produeixen, en funció de les característiques que es donen duran aquest fenómen. Paral·lelament en l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica n’han creat un, tot usant una combinació de diversos materials, expressions plàstiques i creativitat personal.

Per culminar tot aquest treball, l’alumnat ha usat una senzilla combinació àcid-base per tal de reproduir una erupció volcànica. Aquesta reacció la veuran en detall i aprendran més endavant a l’assignatura de Física i Química, .

Durant l’erupció hem observat com el magma de la cambra magmàtica s’ha enfilat per la xemeneia i ha sortit pel cràter, així com també a través d’un filó lateral i ha descendit muntanya avall.