Participem en la 26a Setmana de la Ciència

Aquest 2021, a Catalunya, la Setmana de la ciència, iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI), ha tingut lloc entre el 12 i el 21 de novembre.

Dintre d’aquesta setmana s’han programat moltíssimes activitats, entre elles el Dia de ciència a les escoles, que s’ha dut a terme el 17 de novembre i en la qual han participat les classes de 3r i 4t d’ESO.

El tema central de l’activitat del Dia de ciència a les escoles ha estat la sostenibilitat.

Fa unes setmanes vam veure uns vídeos on científics i científiques de diferents branques ens explicaven la seva disciplina, a què es dedicaven, en què consistia la seva investigació i, al final, ens llençaven un repte.

Vam treballar els diferents reptes a classe i en acabar, vam fer arribar els nostres treballs als investigadors i investigadores així com també algunes preguntes.

Durant el matí ens hem connectat en línia amb aquests científics i científiques i en cada connexió, on hi havia centenars d’escoles del territori català, han anat comentant els resultats dels reptes enviats i han donat resposta a les preguntes que havien rebut, inclús, algun institut ha connectat en directe.

Les branques en les quals hem participat i amb qui hem connectat han estat:

Robòtica amb Anaís Garrell, investigadora postdoctoral a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) i professora de la UPC.

Xarxes Socials amb Davinia Hernández-Leo, catedràtica d’Enginyeria i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (UPF) i Roberto Sánchez, investigador postdoctoral al grup de recerca en Tecnologies i Educació (TIDE -UPF).

Economia Circular amb Jordi Morató, director de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC.

Ha estat un matí molt interessant que ha despertat en part del nostre alumnat l’interès per la recerca científica.