Participem al PROGRAMA SCHOLAS CIUDADANÍA

La setmana del 16 a 20 d’octubre un grup de 10 alumnes de 4t ESO va participar en el programa Scholas Ciudadanía, organitzat per la Fundació Scholas Ocurrentes.

Scholas Ciutadanía és un programa educatiu per a la formació d’estudiants que pretén apropar-los a la seva realitat més pròxima a través d’un esquema que recuperi la importància de la participació i del compromís social, cívic i polític. El programa cerca generar un àmbit d’aproximació a les problemàtiques quotidianes de la comunitat de cada estudiant des d’una perspectiva constructiva, on el jove participi a través de la investigació i la posterior presentació de propostes i solucions.

En el programa,  que es va dur a terme al Seminari de Tarragona, van participar 17 escoles d’arreu de la província de titularitat diversa (públiques, privades i concertades) amb un total de 196 alumnes.

El programa es desenvolupa en dues etapes: la selecció de les problemàtiques i la setmana d’immersió. El dia 11 d’octubre va tenir lloc la primera etapa, i les problemàtiques escollides per a treballar durant la setmana d’immersió van ser la desigualtat i la violència de gènere d’una banda i, de l’altra, la discriminació, l’assetjament escolar i els estereotips. La setmana del 16 al 20 d’octubre van analitzar les causes i les conseqüències d’aquestes problemàtiques contrastades mitjançant el treball de camp per tal de poder elaborar un diagnòstic de la situació i desenvolupar unes propostes per contribuir a millorar la societat.

Des del punt de vista dels alumnes ha estat una experiència enriquidora ja que la participació en el programa els ha permès conèixer molta gent d’arreu de la província, treballar unes problemàtiques que els afecten directament i expressar lliurement les seves opinions envers aquestes problemàtiques.