L’alumnat de 1r d’ESO realitza el Treball de Síntesi

El passat dilluns 5 de juny, els alumnes de 1r d’ESO vam visitar el Museu del Mar, el port pesquer i la llotja de la nostra població, Sant Carles de la Ràpita. La sortida escolar s’emmarca dins el Treball de Síntesi que realitzem aquest dies, la temàtica del qual gira entorn la pesca.

Al museu vam conèixer de prop qui va ser Sebastià Juan Arbó, vam poder observar diversos estris emprats en les arts de la pesca, així com la gran varietat de mol·luscs, peixos,… que podem pescar a la badia amb barques de tresmall i fora mar amb barques de bou.

Després ens vam dirigir al port pesquer i allí vam poder viure l’ambient mariner que s’hi respira, així com tocar i comprendre la utilitat de les diferents xarxes, ploms, surets…, en definitiva, la utilitat dels diversos estris i tècniques de pesca.

Finalment, a la tarda, vam anar a la llotja, lloc on s’esdevé la subhasta de mercaderies entre arriers i pescadors. Allí vam veure com les barques de tresmall venien les seves captures del dia i com la feina d’un arrier no és tan senzilla com un es pot pensar.

Tot plegat va ser una experiència gratificant i enriquidora en el foment de la nostra cultura i tradició.

IMG-20170607-WA0009