IX Copa Cangur

El passat dijous 19 de gener es va celebrar la IX Copa Cangur, un concurs presencial de resolució de problemes matemàtics que té per objectiu motivar els estudiants de secundària en l’aprenentatge de la ciència i la lògica matemàtica. Aquesta primera fase s’ha celebrat conjuntament amb altres seus d’arreu del país.

En aquesta primera fase de la Copa Cangur, que ha organitzat el nostre col·legi juntament amb el Campus Terres de l’Ebre, la Societat Catalana de Matemàtiques, i amb el suport logístic d’eXplorium, han participat  alumnes de 1r, 2n,3r i 4t d’ESO de diversos centres de secundària del territori. Aquesta edició però, el concurs s’ha ampliat a dues categories: cadet i junior.

Concretament, el concurs consisteix en resoldre 15 problemes de matemàtiques i de lògica matemàtica en només una hora. Es tracta d’una cursa contrarellotge en què la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs i, per tant, la estratègia d’equip és molt important. Durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants el que dona encara més emoció a la lluita.

El nostre alumnat s’ho ha passat genial durant la jornada i a més a més, han tingut l’oportunitat de compartir el gust per les matemàtiques amb altres adolescents de la seva edat amb les mateixes inquietuds.

L’estratègia adoptada durant el torneig ha estat conservadora per part dels dos equips cadets, d’altra banda els dos equips juniors han fallat el jòquer i aquest fet els ha penalitzat bastant. La major part dels equips han quedat prou bé pel que fa a la classificació, fins i tot hem fet pòdium, ja que un equip de la categoria cadet ha quedat en segona posició.