L’exalumna Carmen Ruiz guanya el concurs de fotografia EFIM22

L’alumna de l’Escola fins el curs 2021-2022, Carmen Ruiz, ha resultat guanyadora del concurs de Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments (EFIM) organitzat per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat en la seva edició de l’any 2022.

EFIM és un concurs de fotografia a través d’Instagram on participen alumnes de Secundària de centres educatius de tot Catalunya, i té per objectiu apropar-nos al patrimoni cultural i monumental del nostre país. Des de l’Escola hi hem estat participant en les seves darreres edicions des de l’assignatura de Visual i Plàstica.

La fotografia de la Carmen, del Palau Maricel de Sitges, va ser presa en una sortida escolar de 4t d’ESO a la capital del Garraf. Podeu veure la fotografia guanyadora al seu Instagram prement aquí.

El passat 2 de setembre va tenir lloc la cerimònia de lliurament de premis a l’auditori del CCCB. Presentat pel carismàtic Quim Masferrer, es van otorgar les distincions als 20 finalistes i als 10 guanyadors d’aquesta edició. La Carmen va estar acompanyada a l’acte pels seus familiars i, en nom de l’Escola, per la Neus Tarrés, fundadora del centre, i la Gemma Vitolo, professora de Visual i Plàstica.

Els 10 guanyadors gaudiran d’una visita cultural de cap de setmana a Florència. El premi es completa amb una masterclass de fotografia per als finalistes i guanyadors que tindrà lloc al Palau Güell durant el mes de novembre i la que podran assistir també els docents dels joves guardonats. A més, durant aquest curs 2022-2023, es farà una exposició itinerant de les trenta fotografies guardonades, que viatjarà per diferents centres educatius.

Cal destacar que aquesta no es la primera vegada que l’Escola Tarrés ha estat mencionada en aquest concurs de fotografia, a l’edició del 2020, l’exalumna Txell Talló va resultar finalista. Podeu recuperar la notició prement aquí.

De nou, moltes felicitats a tots els guardonats i en especial a la nostra exalumna Carmen!

En Quim Masferrer conversant amb la Carmen Ruiz durant el lliurament de premis al CCCB.

Fotografia guanyadora de la Carmen Ruiz.

(Palau Maricel de Sitges)