L’exalumna Txell Talló, finalista del concurs EFIM’20

Fotografia de Txell Talló. Palau Maricel, Sitges.

L’alumna de l’Escola fins al curs 2019-2020, Txell Talló, ha resultat finalista del concurs de fotografia i patrimoni Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments (EFIM) en la seva edició del 2020. Aquest concurs, promogut pel Consell d’Europa i organitzat a Catalunya a través de la Agència Catalana de Patrimoni Cultural del Departament de Cultura, pretén apropar als joves d’entre 12 i 18 anys el patrimoni monumental, a través de la fotografia i les xarxes socials, per tal que el coneguin, el valorin i el gaudeixin.

La fotografia de la Txell (la podeu trobar al seu Instagram amb el nom de @lavenaartistica_), realitzada durant una sortida de l’escola a Sitges (Garraf), ha estat una de les 20 seleccionades com a finalistes d’un total de més del 1.000 que es van presentar al concurs.

Concretament, la imatge es correspon al Palau Maricel, ubicat arran de mar al centre històric de la ciutat. Aquest palau, d’estil noucentista, va ser construït per l’enginyer Miquel Utrillo entre 1910 i 1918 per encàrrec del milionari nordamericà Charles Deering i destaca pel seu magnífic claustre amb una esplèndida panoràmica al mar Mediterrani.

A través de l’àrea de Visual i Plàstica de Secundària, des de l’Escola Tarrés hem estat participant en aquest concurs en les seves darreres edicions. Aquests tipus de certàmens apropen els alumnes al seu patrimoni monumental més immediat i els fan repensar la manera de mirar allò que els envolta.

Enhorabona, Txell!