Primària

L’etapa de l’Educació Primària comprèn el primer tram obligatori de l’escolaritat (6-12 anys), i com a continuació d’Infantil, és l’etapa on es consoliden els hàbits, els coneixements i les destreses més fonamentals de l’infant.

Què treballem?

# Potenciar l’autonomia i la iniciativa personal del propi alumne.

# La promoció i l’interès per aprendre. Els alumnes se senten motivats amb unes propostes educatives que satisfan els seus interessos i necessitats, mitjançant noves metodologies innovadores (procurem innovar any rere any en algun aspecte) que potencien, també, el treball cooperatiu.

# Els valors socials i cívics com a element bàsic de la bona entesa entre els companys. Aprendre les habilitats socials amb les quals es potencia el desenvolupament personal, emocional i efectiu de l’alumne.

Com ho treballem?

# Treballem amb metolodogies més tradicionals (treball sistemàtic i memorístic) els àmbits de les llengües (català, castellà i anglès) i les matemàtiques. En canvi, als àmbits de les ciències naturals i socials cada curs es treballa amb un projecte per àmbit que es desenvolupa al llarg del curs, on també s’hi incorporen els coneixements adquirits en llengües i matemàtiques. Volem potenciar el treball en equip, però també la iniciativa i l’esforç individual de l’alumne a la seva feina.

# Desdoblament del grup-classe (12/13 alumnes) a llengua catalana una hora a la setmana, on es treballa l’expressió escrita.

# Desdoblament del grup-classe (12/13 alumnes) a matemàtiques una hora a la setmana, on es treballa, sobretot, el raonament matemàtic i la resolució de problemes quotidians.

# Treballem la llengua anglesa entre 2 i 3,5 hores setmanals (segons el nivell). A Cicle Superior, una hora a la setmana el grup es desdobla (12/13 alumnes) per a poder treballar millor l’expressió oral i escrita, realitzant activitats dinàmiques i participatives.

# Incorporació dauxiliars lingüístics d’anglès una hora addicional a la setmana que, en grups reduïts, treballa l’expressió oral (speaking) fent petites converses amb jocs, descripcions, treball d’esdeveniments de la cultura anglesa…

# A partir de 2n fem 30 minuts diaris de lectura individual en català i en castellà, per reforçar la lectura i la comprensió lectora dels infants.

# Treball multidisciplar a Cicle Inicial a través dels espais d’aprenentatge autònom, actiu, dinàmic i vivencial d’Els Ambients o els Tallers i altres projectes que realitzem durant el curs.

# Ús de les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge. Tenim tablets per a compartir, perquè els infants les puguin introduir en qualsevol àmbit del seu aprenentatge.

# Inici del Projecte de Robòtica a partir de Cicle Superior i continuació durant la Secundària

# Fomentar la socialització amb infants més petits d’EI3, EI4 i EI5 en projectes com els Padrins i Fillols.

Acompanyament dels nostres alumnes

# Orientació i relació constant de les tutores amb les famílies per garantir un acompanyament constant del nostre alumnat: un informe trimestral, reunió al 2n trimestre de la família amb el tutor/a (o les que facin falta) i comunicació a través del correu electrònic, telèfon, etc.

# Detecció de trastorns d’aprenentatge per atendre les necessitats formatives de manera personalitzada. Atenció a la diversitat, som una escola inclusiva.