Els Ambients

Els Ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar. Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se de forma autònoma.

És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels nens i nenes i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge. Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Què volem aconseguir?

# Aprendre dels companys i companyes, no només de l’adult.

# Potenciar l’autonomia de l’infant.

# Respectar el ritme individual de cada infant i oferir possibilitats segons els seus interessos.

# Oferir els infants un espai d’aprenentatge on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure.

# Oferir més moments on els infants puguin expressar els seus sentiments, emocions i sensacions lliurement. 

# Respectar la necessitat de moviment pròpia de l’etapa, oferint més possibilitats dins la jornada escolar.  

# Aprendre a partir de l’experimentació sobre el món que ens envolta. 

# Descobrir altres formes d’arribar al coneixement de manera significativa. 

# Gaudir de l’aprenentatge compartint les mateixes motivacions.

Els ambients a l’etapa d’Infantil són els següents: Imaginàrium (joc simbòlic), Naturàlia (ciències i experimentació natural), Coloraina (art), Llum i foscor (il·luminació) i Fer i desfer (construcció).

Els ambients a Cicle Inicial (1r i 2n) són els següents: Pensament matemàtic, Art i Expressió corporal,