Servei de Menjador

L’escola disposa d’un servei de Menjador per als alumnes des de Infantil-3 fins a 4t d’ESO.

Menús

El menjador de l’Escola és un espai clau en l’educació dels nostres alumnes: com a centre educatiu tenim la responsabilitat d’instruir als infants els valors i la importància d’una dieta equilibrada, variada i saludable.

Tots els menús estan realitzats i revisats per nutricionistes i incorporen informació nutricional de cada àpat. Procurem que els aliments siguin de proximitat, ecològics i de temporada, incorporem menjars típics de les festivitats del curs, així com jornades sobre cuina estrangera (mexicana, anglesa, alemanya, italiana, etc.) que motivin els infants.

Exemple d’un menú escolar.

L’espai de Menjador

Un equip format per cinc monitors atenen els alumnes en el menjador i organitza activitats i jocs en el temps lliure.

El temps destinat a aquest servei s’ha d’entendre com una part més de l’horari escolar. Entenem que la pausa escolar del migdia és un moment de descans, però també és un espai educatiu molt important, per això el nostre objectiu és elaborar i aplicar un pla de funcionament en concordança amb el projecte educatiu de l’escola.

És important recordar que el temps del migdia té, d’una banda, una finalitat social, que és complir amb les expectatives dels pares que ens confien els seus fills/es, i d’una altra, tres finalitats educatives bàsiques: alimentar-se, esplaiar-se i aprendre.

Temps de migdiada (Infantil-3)

Després de dinar (aproximadament entre les 13:30/45 i fins poc abans de les 15h), per a garantir el seu correcte descans, els nens i nenes de I3 (i excepcionalment altres alumnes d’Infantil que ho necessiten) poden fer la migdiada en un espai habilitat amb un monitor d’acompanyament.

En aquest cas, cada nen ha de dur un llençol (marcat amb el seu nom) d’una mida aproximada de 130x60cm per a posar sobre el llitet on dormen.

Aspectes Organitzatius

Per tal de poder organitzar millor la nostra tasca, demanem la vostra col·laboració en l’acompliment de les pautes que us proposem:

• Abans de començar el curs, heu d’emplenar la butlleta d’inscripció que trobareu a la pàgina de Normes i Autoritzacions.
  • Els alumnes que esporàdicament han d’utilitzar el servei, hauran d’avisar el dia anterior o com a molt tard abans de 2/4 de 10 del matí del mateix dia.
  • Els alumnes que es queden fixos, si per malaltia o alguna altra causa no han d’utilitzar el servei, hauran d’avisar el mateix dia abans de 2/4 de 10 del matí.
  • Cal que aviseu, amb antelació, de qualsevol tipus d’al·lèrgia, intolerància o dieta que el nen/a pateixi o segueixi.
  • Si s’ha d’administrar qualsevol tipus de medicació en aquest espai de temps, cal omplir l’imprès d’autorització. El medicament ha d’anar marcat amb el nom i la dosi.
  • Els alumnes de Secundària poden sortir de l’Escola durant l’estona lliure després del dinar, sempre i quan així ho hagueu autoritzat a la butlleta que trobareu a la pàgina de Normes i Autoritzacions.

Contacteu amb l’equip de Menjador

L’horari d’atenció de la coordinadora és de 12 a 12:30h i de 15 a 16:30h.