Secundària

És l’última etapa de l’educació obligatòria. Està organitzada en 4 cursos que van de 1r  a 4t d’ESO (dels 12 als 16 anys)

És una etapa de ruptura amb l’educació primària i que prepara el canvi per prendre les grans decisions. Els alumnes passen d’un model d’aprenentatge liderat pel mestre de l’aula que alhora és el tutor, a un model on un conjunt de professors i professores (equip docent) es fa responsable del grup conduit per un d’ells que és el tutor, i per tant responsable de l’acompanyament dels alumnes i les famílies en aquest camí de creixement i de presa de decisions.

Són elements fonamentals d’aquesta etapa: l’atenció individualitzada, l’orientació personal i professional i la proposta curricular optativa.

Què treballem?

# L’autonomia de l’alumne per a responsabilitzar-se del seu treball i per començar a prendre decisions sobre el seu futur. Sempre acompanyat pel seu tutor o tutora i pel proper equip docent de Secundària, que ens permet conèixer en profunditat els nostres alumnes.

Adquirir els coneixements òptims per la continuació en els seus estudis postobligatoris.

# Valors socials: aprendre a responsabilitzar-se amb el seu entorn i a solidaritzar-se amb les persones que més ho necessiten.

Motivar els alumnes en la part optativa de l’etapa, on treballem assignatures amb propostes innovadores que satisfan els interessos del nostre alumnat.

Com ho treballem?

# Desdoblaments d’unes hores a la setmana a les classes de Matemàtiques, Castellà, Català i Anglès.

# Impuls de les eines digitals i el treball amb les noves tecnologies a les assignatures de Ciències Naturals, Matemàtiques i Tecnologia. Per exemple, el Projecte de Robòtica que s’inicia a 5è de Primària i continua duran l’etapa de l’ESO.

# L’Escola disposa d’una professora especialitzada en el reforç dels alumnes amb diversitat d’aprenentatge, fet que els dona una atenció individualizada on poden aprendre en un entorn més proper.

# Projecte Solidaris en el marc del Servei Solidari. Per exemple, recollida d’aliments i joguines i aliments durant la campanya de Nadal, Projecte Intergeneracional amb la residència de gent gran La Font i la Biblioteca dels Safareigs, etc.

I en acabar 4t d’ESO, què?

En acabar aquesta última etapa obligatòria, els alumnes rebran el títol de Graduat en Educació Secundària, si han aconseguit assolir els objectius fixats, i així els facultarà per accedir a l’Educació Secundària Postobligatòria (Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà) o entrar al món laboral.

Visiteu la nostra pàgina ‘Batxillerat i Cicles Formatius‘ si us voleu informar sobre aquests estudis postobligatòris al Jaume Viladoms, centre amb el qual tenim una adscripció.