Història

El Col·legi Tarrés és un centre educatiu privat creat a Sabadell l’any 1967 per la Sra. Neus Tarrés Muntada. En el seu moment responia a una demanda d’escola catalana i laica per part de pares i mares d’alumnes de la Creu Alta, Ca n’Oriac i la Concòrdia. En un principi formava part d’una associació de tres acadèmies però, amb el pas dels anys, i a petició de les famílies, es va anar desvinculant d’aquestes i va començar a tenir un caràcter propi.

Va començar els primers anys impartint únicament les etapes de parvulari en un pis del carrer Canonge Joncar 168. Anys més tard, va anar incorporant gradualment els cursos de Primària (EGB) i per això va ser imprescindible ampliar les nostres instal·lacions: es va construir un nou edifici al carrer Pau Rigalt 52, que va entrar en funcionament l’any 1981.

A partir de l’any 1986 es va assolir el concert educatiu amb la Generalitat de Catalunya. A partir d’aquí, amb el constant increment del nombre d’alumnes, les instal·lacions del Canonge Joncar 168 van quedar petites. Per això, l’any 1992 entrava en funcionament l’actual edifici al carrer Canonge Joncar, 127B amb unes aules més àmplies i un gran pati a l’exterior.

A mitjans dels anys noranta, amb la nova Llei d’Ensenyament i, gràcies a la voluntat de tota la comunitat del Centre, va haver-hi la nostra última ampliació educativa: apareixia l’Educació Secundària Obligatòria, gràcies a la confiança i insistència de les famílies. Fins llavors, la majoria d’alumnes anàven al centre Ramar a fer Batxillerat (BUP) o altres estudis professionals.

Amb aquesta ampliació, el Tarrés passaria a oferir totes les etapes d’estudis obligatoris, amb infants de 3 anys fins a jovent de 16 anys. Per això va ser imprescindible la construcció d’un nou edifici sobre el pati i amb accés directe des del carrer Vallcorba, 37-39.

A partir del 2015 vam assolir un conveni de cooperació amb el centre Jaume Viladoms, centre de referència a Sabadell en estudis posobligatoris, per tal que els nostres alumnes puguin seguir amb els seus estudis de Batxillerat o Formació Professional de forma directa un cop finalitzada l’etapa obligatòria.

Cronologia històrica
  • Setembre de 1967: Fundació del Col·legi Tarrés per part de la Sra. Neus Tarrés Muntada com a centre de parvulari en uns pisos del carrer Canonge Joncar, 168.
  • Setembre de 1976: Unió del Tarrés amb l’Escola Xifra i l’Acadèmia Lumen, ambdues situades a La Creu Alta.
  • Setembre de 1977: Separació amb l’Escola Xifra.
  • Març de 1981: Separació amb l’Acadèmia Lumen. Aquest centre tancaria 8 anys més tard.
  • Setembre de 1981: Entra en funcionament l’edifici del carrer Pau Rigalt, 52 per als nous cursos de Primària.
  • Setembre de 1986: S’assoleix el concert educatiu amb la Generalitat de Catalunya.
  • Setembre de 1989: Entra en funcionament la planta baixa i el pati del nou edifici del Canonge Joncar, 127B, i s’hi trasllada el Parvulari i el Menjador.
  • Setembre de 1992: S’acaben les obres les plantes 1a, 2a i golfes de l’edifici del Canonge Joncar, 127B, i s’hi trasllada l’etapa de Primària.
  • Curs 1992-1993: Celebració del 25è aniversari de l’Escola.
  • Setembre de 1997: Montserrat Figueras i Mònica Valldosera inicien el projecte de la nova Secundària (ESO) i es comença a impartir el primer curs a l’edifici del carrer Pau Rigalt, 52.
  • Setembre de 1998: Entra en funcionament el nou edifici del carrer Vallcorba, 37-39, i s’hi trasllada definitivament l’ESO.
  • Curs 2007-2008: Celebració del 40è aniversari de l’Escola i el 10è aniversari de l’etapa de l’ESO.
  • Maig de 2015: Associació amb el Centre d’Estudis Jaume Viladoms per la continuació de l’etapa postobligatòria.
  • Curs 2017-2018: Celebració del 50è aniversari de l’Escola.
  • Curs 2022-2023: Celebració del 25è aniversari de l’etapa de Secundària.

Directores del Tarrés
Mònica Valldosera, Lolita Muñoz i Neus Tarrés
  • Neus Tarrés Muntada: des del setembre 1967 fins el juny de 2003.
  • Mònica Valldosera Tarrés: des del juliol 2003 fins el desembre de 2005.
  • Lolita Muñoz Ibáñez: des del gener de 2006 fins el juny de 2013.
  • Montserrat Figueras Torres: des del juliol de 2013.

50è aniversari

Al curs 2017-2018 vàrem celebrar els 50 anys de funcionament de l’Escola. Vam organitzar diverses activitats amb les famílies i alumnes actuals, però també vam fer actes amb els antics alumnes, mestres i professors. En definitiva, ho vam celebrar en comunitat.

El divendres 13 d’abril de 2023 vam fer una trobada a l’Escola on vam assistir-hi antics alumnes i mestres. Podeu consultar les fotografies prement aquí.

El 22 d’abril vam fer una sortida a peu des de l’Escola fins a Togores, amb famílies i infants actuals. Podeu consultar les fotografies prement aquí.

El vespre del 25 de maig vam fer un sopar de germanor amb les famílies, alumnes i personal al pati de l’Escola. Podeu consultar les fotografies d’aquell vespre prement aquí.

Per concloure les activitats de celebració, el divendres 15 de juny vam fer un gran festival al Teatre de la Faràndula, on s’hi van implicar tots els alumnes de l’Escola i van assitir-hi totes les famílies. Podeu consultar les fotografies prement aquí.