Associació de famílies (AFA)

Què és l’AFA de l’Escola?

AFA són les sigles d’Associació de Famílies d’Alumnes i és l’entitat sense ànim de lucre que agrupa els pares i mares dels alumnes del centre que, de manera voluntària, treballen pel benestar i el foment de la participació de les famílies dins la comunitat educativa de l’Escola, per tal que el pas dels infants i adolescents pel centre sigui el màxim de profitós i agradable.

L’AFA es va constituir el març del 2022 gràcies a l’impuls d’un grup de pares i mares, recuperant l’antiga Associació de Pares de l’Escola, la qual estava inactiva des de finals dels anys noranta.

Quins són els objectius?

Els objectius són, resumidament:

• Fomentar la participació i la cohesió de les famílies de la comunitat Tarrés.
  • Ajudar de forma constructiva i col·laborativa el Centre en activitats festives i de celebració.
  • Col·laborar amb el Centre en la programació i organització de les activitats extraescolars.
  • Establir una relació bilateral i de representació de les famílies associades amb la Direcció de l’Escola.
  • Participar en el govern de l’Escola a través del Consell Escolar.
  • Organtizar activitats amb la comunitat amb finalitats solidàries, lúdiques i/o de cohesió.
Com s’organitza l’AFA?

La Junta Directiva és l’òrgan de representació, gestió i administració de l’Associació. És escollida per l’Assamblea General, on hi participen tots els socis de l’AFA.

Així mateix, s’estableixen diferents comissions o grups de treball, on hi poden participar tots els socis, per a tractar i/o organitzar projectes en el seu àmbit. Cada comissió té un representant (vocal) que forma part de la Junta Directiva.

L’AFA també disposa d’un delegat a cada grup-classe. És la persona de referència de l’AFA per les famílies d’aquell grup i s’encarrega de fer difusió de la informació i resoldre dubtes de les famílies referent a temes i activitats de l’AFA.

JUNTA DIRECTIVA (curs 2023-2024)
Presidenta Marta Mujal
Tresorera Raquel García