Projecte Lingüístic

Com a escola catalana garantim el coneixement i la competència lingüística tant en català com en castellà. Potenciem el domini de l’anglès i a la Secundària, el coneixement d’una segona llengua estrangera, en el cas de la nostra Escola, el francès.


Anglès i Francès

# Des del primer curs d’Educació Infantil ja comencem el primer contacte dels infants amb l’anglès amb 2 hores setmanals: una hora és amb el grup desdoblat (12/13 nens) i l’altra amb el grup-classe. Les dues hores són amb la mestra especialista d’anglès i es treballen els conceptes més bàsics a partir de cançons i contes, representacions, hàbits, etc.

Auxiliar d’anglès amb un grup de 2n de Primària.

# A partir de 1r de Primària incorporem auxiliars lingüístics en llengua anglesa per tal de treballar l’expressió oral en grups reduïts. En cursos més grans, els auxiliars són nadius per tal que aportin un bagatge cultural més enriquidor i una millor pronuncia. Premeu aquí per saber-ne més de la tasca dels auxiliars d’anglès.

# A Cicle Inicial de Primària es segueixen les dues hores setmanals amb l’especialista.

# A partir de Cicle Mitjà de Primària fem tres hores d’anglès setmanals amb l’especialista.

# A Cicle Superior fem entre 3,5 i 4 hores d’anglès setmanals amb la mestra especialista.

# A la Secundària es realitzen 4 hores d’anglès setmanals a tots els cursos (excepte a 2n que es fan 5 hores) una de les quals és sempre desdoblada (15 alumnes per grup).

# El Col·legi Tarrés fa una clara aposta a favor de l’anglès per a enfortir-lo i fer que els nostres alumnes finalitzin la seva escolarització obligatòria amb un molt bon nivell d’aquesta llengua. Així és com ho corroboren els bons resultats a les Competències Bàsiques de 4t d’ESO dels darrers anys.

# A més, els alumnes de Secundària també tenen l’opció de triar francès com a segona llengua estrangera amb 1 hora setmanal (2h a 4t) i amb l’especialista en la llengua.


Català i Castellà

# Participem al Projecte d’Impuls a la Lectura (ILEC) promogut pels departaments d’Educació i de Cultura de la Generalitat de Catalunya establint com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat.

# Potenciem la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica, per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

Si voleu veure més informació cliqueu aquí.


Resultats

# Aquest potenciament de les llengües i la lectura és avalat a les Competències Bàsiques de 6è de Primària i 4t d’ESO amb uns molts bons resultats any rere any, en les proves de català, castellà i anglès, amb mitjanes superiors a la resta de Sabadell i Catalunya.


Prement a continuació podeu consultar el document del Projecte Lingüístic del Tarrés pel curs 2020-2021.