Pla d’Obertura 2020-2021

El passat dimarts, 1 de setembre, el Consell Escolar de l’Escola Tarrés va aprovar, en sessió extraordinària, el Pla d’Organització bàsic d’Obertura pel curs 2020-2021.

Aquest pla és imprescindible per l’organització del nou curs escolar en el marc de la pandèmia i ha estat elaborat conjuntament entre l’Equip Directiu i  la titularitat del centre i amb el consens del Claustre d’Infantil, Primària i Secundària.

A continuació us detallem els punts més importants del Pla d’Obertura del nostre centre.

NORMES GENERALS DE SEGURETAT

Com a norma general, tot l’alumnat a partir de 6 anys (1r de Primària) haurà de portar mascareta des que arribi a l’escola i mantenir-la posada en tot moment, rentar-se les mans unes cinc vegades durant la jornada escolar (a les entrades de l’Escola i a l’interior de totes les aules hi ha dispensadors de gel hidroalcohòlic i als lavabos dispensadors de sabó líquid i eixugamans d’un sol ús). Es mantindrà la distància interpersonal d’1,5 m quan es relacionin amb persones que no siguin del seu grup classe (grup de convivència estable). Les classes es desinfectaran diàriament i es ventilaran sovint (de moment es mantindran les finestres obertes tant com sigui possible).

Demanem a les famílies que els infants i adolescents portin una mascareta de recanvi a la motxilla per si se la deixen o es trenca, perquè sense mascareta no podran entrar a l’escola.

ACCÉS A L’ESCOLA: DECLARACIÓ RESPONSABLE

Les famílies han de fer-se responsables de l’estat de salut dels seus fills/es. A l’inici del curs, signaran una declaració responsable on faran constar que són coneixedores de la situació actual de pandèmia amb el risc que això comporta i que, per tant, s’atendran a les mesures que puguin ser necessàries en cada moment. També es comprometen a no portar l’infant o adolescent al centre educatiu en cas que presenti simptomatologia compatible amb la Covid-19 (trobareu un llistat de simptomatologia al dors de la Declaració) o l’hagi presentat en els darrers 14 dies, i a comunicar-ho immediatament al seu CAP i als responsables del centre educatiu per tal de poder prendre les mesures oportunes.

Per tal que els vostres fills/es puguin accedir a l’Escola cal que el primer dia de classe porteu signat aquest document de declaració responsable i el lliureu al/a la tutor/a. Llegiu-lo atentament i observeu que us comprometeu a no portar el/la vostre/a fill/a a l’Escola en els casos que s’expliciten en el document.

ENTRADES I SORTIDES DE L’ESCOLA

S’ha organitzat les entrades i sortides de l’Escola de forma esglaonada per reduir les aglomeracions de persones. Sempre s’ha d’entrar i sortir de l’Escola amb la mascareta posada i rentant-se les mans amb el gel hidroalcohòlic. Preguem màxima puntualitat.

• Prement aquí podeu consultar els horaris d’entrades i sortides dels grups i l’accés corresponent.
  • Prement aquí podeu accedir al protocol d’entrades i sortides.

Dilluns 14 de setembre començarà el curs en el nou horari habitual.

En el cas dels quatre cursos de Secundària, el dilluns 14 al matí es farà la presentació del curs en el següent horari:

• 1r i 3r d’ESO: Hora d’entrada: 8:20h, hora sortida: 10:40h
  • 2n i 4t d’ESO: Hora d’entrada: 8.30h, hora sortida: 10:50h

A la tarda començaran les classes en l’horari habitual.

Seguint les directrius del Departament d’Educació i per evitar tantes entrades i sortides a l’Escola aquest curs, dimecres i divendres a la tarda no hi haurà classe a l’etapa de l’ESO.

GRUPS ESTABLES DE CONVIVÈNCIA

Els infants i adolescents formaran part d’un grup estable que serà el seu grup de convivència. Aquests grups no es relacionaran entre si i, si ho han de fer, hauran de mantenir la distància de seguretat. A continuació podeu consultar l’organització dels grups estables.

DETECCIÓ DE CASOS COMPATIBLES AMB LA COVID-19. PROTOCOLS

Podeu consultar el protocol de detecció i seguiment de casos. Fixeu-vos que el primer que fa l’Escola és comunicar a la família que el seu fill/a presenta símptomes compatibles amb la COVID-19, per tal que vingui a recollir-lo/la i es posi en mans de SALUT a través del seu CAP. Aquest procés inicial desencadenarà tot el seguiment i presa de decisions per part dels Departaments de Salut i d’Educació.

REUNIONS DE FAMÍLIES

Les reunions d’inici de curs amb les famílies hauran de ser telemàtiques a causa de les últimes restriccions del Govern de la Generalitat que limiten el nombre màxim d’assistents en una trobada a 10 persones. Igualment, els familiars no podran accedir a l’Escola durant el curs a no ser que ho requereixi el/la tutor/a. Les comunicacions es podran fer per telèfon o per correu electrònic (disposeu del correu electrònic dels tutors prement aquí).

• Prement aquí podeu consultar els horaris i dies de les reunions d’inici de curs amb les famílies. L’enllaç de la reunió, que es farà amb la plataforma Meet, us l’enviarem en una altra circular.

ORGANITZACIÓ DEL SERVEI DE MENJADOR

Aquest curs, per una millor previsió del Servei de Menjador, demanem que us apunteu amb antelació si el vostre fill/a ha d’utilitzar el servei.

Prement aquí podeu consultar la informació del Menjador i la butlleta que heu de fer arribar al correu electrònic menjador@escolatarres.com.

Per aquelles famílies interessades en el funcionament del Servei de Menjador, us informem que hi haurà una reunió telemàtica dimecres 9 de setembre a les 16h. Enviarem una circular amb l’enllaç a la plataforma Meet.

PREGUNTES O ACLARIMENTS

Us demanem que llegiu atentament els documents que us enllacem en aquest correu. Si després d’haver-los llegit teniu dubtes o preguntes us ho podrà aclarir el/la tutor/a a la reunió telemàtica prevista.

Restem a la vostra disposició pel que calgui. Demanem la vostra comprensió per tots els canvis que hem d’afrontar i esperem que aquest curs es pugui desenvolupar amb la màxima normalitat.

Salutacions,

Equip Directiu de l’Escola Tarrés