1r Equip de mediació del curs 2021-2022

Avui, dimarts 2 de novembre s’ha reunit, per primera vegada aquest curs, l’Equip de medicació de l’escola.

A cada grup-classe, de 1r a 6è, un/a alumne/a pren el paper de mediador/a de la classe. A la trobada d’avui, els mediadors/es han pogut conèixer quines són les seves funcions i com han d’actuar en cas de trobar-se amb algun petit conflicte entre companys/es del grup. Ser el referent del grup, saber escoltar les dues parts, arribar a acords, entendre que ningú ni guanya ni perd… són algunes de les tasques que hauran de posar en pràctica aquest curs.

A més, hem presentat l’activitat de “Percepcions” amb l’objectiu d’entendre que per conèixer, jutjar i valorar, cal tenir tota la informació i saber les opinions de totes les parts. Amb imatges retallades han observat que, allò que podia significar esforç, cansament, reflexionar… es convertia en altres accions al veure la imatge sencera.

Després hem plantejat l’activitat amb el grup classe. Cada mediador/a disposa de 3 targetes amb diverses situacions (et trobessis una làmpada màgica, riguessin de les teves sabates noves, anessis a una escola nova i no entenguessis als companys/es…) i del full de treball. Cada company/a haurà de fer el dibuix d’una de les imatges i donar resposta a: Què faries si… i Com et sentiries si… Amb l’objectiu de reflexionar i treballar el sentit crític de l’alumnat.

Una proposta de participació a l’escola molt ben acollida per l’alumnat!

Podeu veure les fotos CLICANT AQUÍ