“De l’avaluació de continguts
a l’avaluació de competències.
El resultat és el fruit de tot un camí.”
A la nostra escola….COM ENTENEM L’AVALUACIÓ?
L’avaluació és:
- Contínua i global.
- Amb observació sistemàtica de l’assoliment dels objectius educatius.
- Integradora de les valoracions de tots els àmbits/capacitats.
- Amb una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa.
- Centrada en el desenvolupament i la consolidació de les competències bàsiques/capacitats.
La finalitat és:
- Identificar els continguts i les competències/capacitats assolides pels alumnes en el marc de les seves diferències de ritmes i capacitats.
- Permetre als alumnes i mestres la identificació de les dificultats del procés d’aprenentatge i trobar estratègies per superar-les.
- Analitzar, valorar i reorientar, si cal, l’acció educativa dels mestres i dels centres i prendre les mesures oportunes per garantir que tots els alumnes assoleixen les competències bàsiques/capacitats previstes.
Caldrà tenir present que els aprenents aprenen MÉS I MILLOR sí…
- Entenen clarament allò que s’espera que aprenguin.
- S’involucren en les tasques escolars i prenen decisions dels passos a seguir, són conscients dels errors i saben autoregular-se.
- Reben un feedback en relació amb la qualitat esperada del seu treball i com millorar-lo.
Què avaluem?
Per tal de dur a terme aquesta avaluació prenem com a referència:
- Els criteris i indicadors d’avaluació de cada àrea i cicle.
- L’assoliment de les competències bàsiques/capacitats, sobretot en finalitzar l’etapa.
- El treball fet a classe i les tasques encomanades.
- L’interès, participació, actitud i esforç demostrat per l’alumne/a (actituds i hàbits)
Nomenclatura a Ed.Primària:
Per enregistrar els resultats de l’avaluació fem servir la gradació següent:
AE – Assoliment excel·lent
AN – Assoliment notable
AS – Assoliment satisfactori
NA – No assolit
La qualificació de les proves serà utilitzant aquesta nomenclatura i caldrà fer un retorn qualitatiu. Es podrà utilitzar tampons amb missatges positius.
Nomenclatura a Ed.Infantil:
Els diferents indicadors d’avaluació dels informes d’EI s’avaluaran segons:
Gairebé mai
A vegades
Normalment
Sempre
Quin és el procediment?
- L’equip docent que participa a l’aula es reuneix en sessió de Comissió d’Avaluació per comentar el procediment acadèmic de l’alumne/a, on es fa seguiment, s’avalua la dinàmica del grup i el fan constar les competències de cada alumne/a.
- De forma trimestral, s’emet un informe que es fa arribar a les famílies. Durant el 2n trimestre, es crea un informe d’autoavaluació entre l’alumne/a i el tutor/a (autoavalució, punts forts i febles i aspectes a millorar). A final de curs es redacta l’informe final d’etapa o de nivell.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
Criteris d’avaluació a Educació Infantil
Criteris d’avaluació a Cicle Inicial
- CI – Àmbit lingüístic – Àrea de llengua catalana i literatura
- CI – Àmbit lingüístic – Àrea de llengua castellana i literatura
- CI – Àmbit lingüístic – Àrea de primera llengua estrangera
- CI – Àmbit matemàtic – Àrea de matemàtiques
- CI – Àmbit de coneixement del medi – comuns
- CI – Àmbit de coneixement del medi – Àrea de coneixement del medi natural
- CI – Àmbit de coneixement del medi – Àrea de coneixement del medi social i cultural
- CI – Àmbit artístic – Àrea d’educació artística_ visual i plàstica, música i dansa
- CI – Àmbit d_educació física – Àrea d_educació física
Criteris d’avaluació a Cicle Mitjà
- CM – Àmbit lingüístic – Àrea de llengua catalana i literatura
- CM – Àmbit lingüístic – Àrea de llengua castellana i literatura
- CM – Àmbit lingüístic – Àrea de primera llengua estrangera
- CM – Àmbit matemàtic – Àrea de matemàtiques
- CM – Àmbit de coneixement del medi
- CM – Àmbit de coneixement del medi – Àrea de coneixement del medi natural
- CM – Àmbit de coneixement del medi – Àrea de coneixement del medi social i cultural
- CM – Àmbit artístic – Àrea d_educació artística_ visual i plàstica, música i dansa
- CM – Àmbit d_educació física – Àrea d_educació física
Criteris d’avaluació a Cicle Superior
- CS – Àmbit lingüístic – Àrea de llengua catalana i literatura
- CS – Àmbit lingüístic – Àrea de llengua castellana i literatura
- CS – Àmbit lingüístic – Àrea de primera llengua estrangera
- CS – Àmbit matemàtic – Àrea de matemàtiques
- CS – Àmbit de coneixement del medi
- CS – Àmbit de coneixement del medi – Àrea de coneixement del medi natural
- CS – Àmbit de coneixement del medi – Àrea de coneixement del medi social i cultural
- CS – Àmbit artístic – Àrea d_educació artística_ visual i plàstica, música i dansa
- CS – Àmbit d_educació física – Àrea d_educació física
Segueix-nos!